Nevis time

I morgon kan vara nasta vecka eller nasta manad. Mitt batteri till dator skulle komma senast fredag.... men jag tror knappast att jag har det pa mandag ... Lite frustrerande, eftersom jag inte kan ladda ner bilder eller prata med er darhemma genom skype. Men varst av allt ar att jag inte kan ladda ipoden eller ha tillgang till spotify....sa jag borjar fa lite hemlangtan till Sverige dar saker och ting fungerar. Det ar valdigt lungt har. Jag har absolut vilat upp mig. Inga utekvallar. JAg ar hemma relativt tidigt och ligger pa sangen och laser bocker. Enligt en engelsman som jag pratade med , sa ar det inte bara orkanen Omar som gjort att turisterna inte ar sa manga som forr, utan den ekonomiska krisen som drabbade vastvarlden och som vi svenskar klarade bast. Amerika har kris sa inte har de rad att resa till Karibien. ...utom de rika, medelinkomsttagare far se om sina hus i forsta hand.. Likadant ar det har. Jag ser inte sa mang av lokalbefolkningen roa sig nere pa stranden, som de gjorde for tre fyra ar sedan. Sa ibland kan det vara lite trakigt och ensamt och Vicky saknar jag. Dilkekten  borjar jag forst nu... prata fort,uteslut en massa svavelser i orden andvand me istaller for I. Stoppa helst en varm potatis i munnen nar du pratar sa blir det battre. Jag skall forsoka fa nagon som kor mig runt on sa jag kan ta nagra fina kort. Hyra bil ar dyrt, sa det ar uteslutet

Tomorrow may be the next week or next month. My battery to the computer would come last Friday .... but I do not think I have it on Monday ... A little frustrating, because I can not download pictures or talk to you on skype. But worst of all, that I can not charge iPod or have available to Spotify ....  I got a bit homesick for Sweden where things work. Itis very quiet here. I have absolutely had relaxed me. No nights out. I'm home relatively early, and lie on the bed and read books. According to an Englishman who I talked to, it's not just Hurricane Omar, which meant that the tourists are few in number as before, but the economic crisis .... America has a crisis.......not have the range to travel to the Caribbean. ... except the rich, middle income earners will see if their houses in the first instance .. The same thing here. I do not see so many of the locals have fun at the beach , as they did for three or four years ago. So sometimes it can be a bit sad and lonely and I miss my dog Vicky.The dialect I began to understand now ... talk fast, omit a lot of suspense in the words use me  insted of I .....stop a hot potato in your mouth when you talk ... it will be better.

I will try to get someone driving me around the island so I can take some nice pictures. Car hire is expensive, so it is impossible

Comments

Ann-Helen said…
Saknar du inte barn och barnbarn?
Förstår att det blir långtråkigt, du som är van vid tempo.
Tiden går fort. Kommer du hem i slutet av februari?

Popular posts from this blog

Skåne runt