stackas Vickan

När jag kom hem idag så tog jag en lång cykeltur med Vickan. Hon tycker verkligen om att cykla. De första 300 meterna skall hon springa fort, tror hon. Jag får bromsa och hålla igen henne. Sen går det bra och Vickan håller ett perfekt tempo. När vi kom hem så tog jag fram trimbordet för att klippa huvud och hals. Telefonen ringer, det är Rebecca ( min dotter) som vill att vi skall gå rundan med hundarna. det är en runda på över en timme. jag tala om för henne vad jag håller på med och ber henne vänta en 5 min . Hon vill att jag skall skynda på, vilket jag gör......och klipper ett hack i Vickans öra med klippmaskinen. Vickan säger inte ett ljud men det blöder regält. tar kallt vatten på en bomullstuss och trycker mot såret . Hua .. jag får ialla fall såret att sluta blöda, så jag tar lite hushållspapper med mig för att gå och möta Rebecca. När jag går för trappan så skakar hon på huvudet och börjar blöda igen, så jag får ställa in promenaden. Jag får stopp på blodflödet och hon har ett jack i örat. Vickan brydde sig inte om detta utan ville duscha, vilket hon fick ...och nu är hon nybadad, fönad och vacker, trots skadan i örat. Och matte mår pyton...

When I got home today , I took a long bike ride with Vicky. She really likes to bike. The first 300 meters and she will run fast, "she believes. I may slow down and hold her down. But everything goes well and Vicky is a perfect pace. When we got home so I took out the trim board to cut the head and neck. The phone rings, it is Rebecca (​​my daughter) who wants us to go a walk with the dogs. there is a round of over an hour. I tell her what I'm doing and asks her to wait another 5 minutes. She wants me to hurry up, as I do ...... and cut a notch in Vicky's ear with a cutting machine. Vicky says not a sound but there is bleeding. takes cold water on a cotton ball and press against the wound. Hua .. I get atleast the wound to stop bleeding, so I take some paper towels with me to go and meet Rebecca. When I walk the stairs as she shakes her head and begin bleed again, so I can set the walk. I may stop the flow of blood and she has a gash in the ear. Vicky did not care about this but wanted to take a shower, which she had ... and now she is newly bathed, she and beautiful, despite the injury to the ear. And mom feels horrible ...

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt