Skåne runt

Nu är det några dagar sen jag var här. Jag lämnade stugan i fredags, Chefen ringde och ville att jag skulle komma in och hjälpa honom. Jag var på skolan fredag eftermiddags och hämtade alla elevens val blanketter, som jag får sitta och göra nu på lovet. Jag har inte hittat många blanketter som är rätt ifyllda. Jag skall lägga upp 4 perioder, så det kommer att ta ett par dagar. Hoppas bara på mycket sol, så jag kan ligga på magen och sola ryggen samtidigt. Givetvis så kommer jag att skiva upp varje timme jag arbetar med det.
På lördags morgon så körde vi ner till Borrby. Det var ett underbart väder och trevligt sällskap. Givetvis grillade vi och några drinkar och lite vin. På söndagen körde vi till Lövestad. Christer, min frisör , har flyttat ner och bor ett par kilomerter utanför Lövestad. Han klippte mig och jag fick se huset han hade köpt. Det var ett bra köp och kanon plats att ha hundarna. När vi var klara där körde vi tvärs över mot Ängelholm och vidare mot Glimminge Plantering.
I går var vi i Båstad. Vi satt nere vid hamnen. Jag tog en räksmörgås och Effie o Stig tog kalexlöjrom toast, ett glas vin. Sen gick vi och tittade lite i bodarna, där olika fina affärer hade outlet. I en bod fanns kläder från Armani, Prada, mm . Effie var snabbt där, jag ville gå vidare...... vilket jag skulle ha gjort, men jag  hittade en så snygg kjol från "Baum und Pferdgarten" 1200 kr samt en kappa eller vad jag nu skall kalla det, eftersom den är öppen i sidan...... Den var bara gjord för catwalken och finns bara den...priset var en gång 35000 kr men här och nu så fick jag den för 2.500 kr. Det är Gianfranco Ferre som har gjort den. Totalt så betalade jag bara 3000kr för det = det som jag har tjänat på mina två senaste hundutställningar. Det var ialla fall DJÄKLIGT snyggt. Bilder på det kommer......
Nu skall jag ut och gå min långa runda på heden med Vicky.

Now it's a few days ago I was here. I left the house on Friday, Head called and wanted me to come in and help him. I was at the school Friday afternoon and picked up all the student's choice forms, which I can sit and do now on vacation. I have not found many forms are filled out correctly. I will put up four periods, so it will take a few days. Just hope for lots of sun, so I can lie on my stomach and sunbathing my back. Of course, I will slice up every hour I work with it.
On Saturday morning so we drove down to Borrby. It was a great weather and good company. Of course, we grilled, and a few drinks and some wine. On Sunday we drove to Lövestad. Christer, my hairdresser, has moved down and live a couple kilomerter outside Lövestad. He cut my hair and I saw the house he had bought. It was a great buy and great place to have dogs.
When we were done there we drove across to Ängelholm and on towards Glimminge Planting.
Yesterday we were in Bastad. We sat down at the harbor. I took a shrimp sandwich and Effie o Stig took kalexlöjrom toast, a glass of wine. Then we went and watched some of the sheds, where various fine shops had outlet. In a shed there clothes from Armani, Prada, etc.. Effie was quickly there, I wanted to move on ...... which I would have done, but I found such a beautiful skirt from "Baum und Pferdgarten" 1200 SEK and a cloak or what I now call it, since it is open on the side ...... It was just perfect for the catwalk... the price was once a 35 000 SEK, but here and now I got it for 2500 SEK. It's Gianfranco Ferre who made it. In total, I paid only 3000 SEK for the = that which I have served on my last two dog shows. It was atleast DJÄKLIGT neat.
Pictures of it will come......
Now I go out and my long round on the moor with Vicky.


Bilder kommer lite senare från resan. jag har inte tillräcklig anslutning till näter för att kunna ladda upp foton
Picture will be post later. I have not enought conection to the webb right now....

Comments