turmeric and ginger

I två veckor har jag hållit igen på popcorn ätandet och upptäckt en sak..... gurkmeja och ingefära är den bästa medicin för leder och inflamationer. det är nämligen så att jag är tokig i popcorn och i stället för salt så har jag 1 msk gukmeja , 1 msk ingefära och lite cillipeppar på dom. I lördags märket jag att inflamationen i mina fingrar var tillbaka och en stor knuta på min tumled var tillbaka....Så jag började med popcornen med krydderna igen....och se, nästan bra igen... Så har ni problem med inflamationer och atros... så käka gurkmeja ioch ingefära. I mitt te har jag kanel, så kanske det också påverkar, men jag tror mest på gurkmejan.
I fredags var Birgitta, min komis här. Vi käkade älgstek med trattkantareller och drack gott vin.
 Jag badade, blåste pälsen torr och klippte hunden på lördagen, eftersom jag skulle på hundutställning på söndagen. Jag och Christer körde tidigt på lördagmorgon... och bägge våra hundar placerade sig tvåa.. Christers hane blev 2 dra bästa hane och vicky andra bästa tik.
For two weeks I've been back on eating popcorn and discovered one thing ..... turmeric and ginger is the best medicine for joints and inflammation. the fact is that I am crazy about popcorn and instead of salt, I have a tablespoon gukmeja, 1 tablespoon ginger and a little cillipeppar on them. Last Saturday, I mark the inflammation in my fingers were back and a big lump on my tumled was back .... So I started with popcorn with spices again .... and see, almost well again ... So do you have problems with inflammation and Atro ... so eat turmeric ioch ginger. In my tea, I have cinnamon, so maybe it also affects, but I think most of the turmeric.

Last Friday was Bridget, my Komis here. We ate moose steak with funnel chanterelles and drank good wine. I bathed, blowing the coat dry and cut the dog on Saturday, as I would a dog show on Sunday. I and Christer drove early on Saturday morning ... and both of our dogs
was ranked number two .. Christer's dog was pulling two best male and vicky second best bitch.


the floor was very slippery, and it was not helped by all the resin

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt