MY DOG

I tisdags eftermiddag reste jag till Kristianstad för att lämna Wickan ( min kerry blue terrier). Carina kom till stationen och hämtade henne, så jag tog tåget tillbaka, som gick redan efter 1 min. Det hade utfärdat stormvarning och när jag reser tillbaka till Hässleholm säger dom i högtalarna att tågbanorna i västra Skåne och upp till Halmstad är avstängda från midnatt till kl 12 nästa dag. jag gick in till stationen och förhörde mig om vad jag skulle göra, eftersom jag måte vara i Göteborg för att jobba på My Dog. De bokade om min biljett till att gå via Nässjö-Falköping kl 8 nästa dag. När jag kom hem tänkte jag att .... jag kanske kan få plats nu i kväll. Jag springer tillbaka till stationen och får en biljett med tåget till Göteborg . jag hade 1,5 timme på mig att packa, ta ut sopor och diska all disk ... dammsuga fick vara. Jag var hos min kusin strax efter kl 21.
Jobbade 3 dagar på hundutställningen och hann med en blind date på lördag eftermiddag. Det var en höjdare... en kanon kille.. trevlig, såg bra ut. han är från Göteborg och jobbar som kameraman på Sveriges
radio&TV.......mera info kommer

On Tuesday afternoon I went to Kristianstad to leave Wickan (my Kerry Blue Terrier). Carina came to the station and picked her up, so I took the train back, which was already after 1 min. It had issued a storm warning, and when I travel back to Hässleholm they say the speakers to tågbanorna in western Skåne and up to Halmstad are turned off from midnight to 12 am the next day. I went in to the station and interrogated me about what I would do, because I mate be in Gothenburg to work on My Dog. They booked my ticket for going through Nässjö-Falkoping at 8 the next day. When I got home, I thought .... maybe I can travel this evening. I run back to the station and get a ticket on the train to Gothenburg. I had 1.5 hours for me to pack, take out the garbage and wash all the dishes ... vacuum had to be. I was at my cousin soon after 9 pm
Worked three days at the dog show and had a blind date on Saturday afternoon. It was a big shot ... a great guy .. nice, very good looking. He is from Gothenburg and works as kamraman on Swedish radio and TV ....... more info coming


 Golden retriver BOB

 Junior handling..... I workt two days with the junior handling....... boaring...



 Championclass kerry blue terrier

 best male

Comments

Anonymous said…
xxx
Lollo said…
Hej! Jag försöker desperat komma i kontakt med folk som har kerry och som kan berätta mer om sina erfarenheter. Jag är själv i valp-köpar-tagen och har sneglat på kerry ett tag, men har själv ingen erfarenhet av rasen. Jag får en del motsägelsefulla bud om dem från olika håll, så jag skulle bli SUPERGLAD om du ville kontakta mig så kanske jag kan få fråga dig lite om din erfarenhet av kerry?

Min mail är lollo"snabela"doglover.com (byt ut "snabela" mot @ förstås. Vill bara undvika autosvar i form av spam när man skriver sin mailadress ;))

Ser fram emot att höra av dig!

mvh Lollo
Anonymous said…
hej jag har en kerry..han är så go och lättlärd...mvh Lisa

Popular posts from this blog

Skåne runt