Internationella hundutställningar, Vallentuna och Österbybruk

I fredag åkte jag och Anna Grass upp till Stockholm/vallentuna . Anna skulle ställa ut Vickan och Chris , medan jag skulle vidare till Österbubruk och jobba på deras internationella utställning. Anna skulle ställa hundarna där på söndagen . De andra ringsekreterarna jag skulle bo och arbeta ihop med skulle hämta mig i kungens kurva. vi träffades klockan 16 och skulle sen ta oss genom Stockholm= BILKÖER.. Det tog oss mer än 1 timme att ta oss till Hagaparken och bilköerna stod stilla långa stunder och hastigheten var aldrig över 15km/h..så det tog lite längre tid, men vi hann se "lets dance"...  På lördagkvällen grillade vi, drack lite vin och såg på  eurovision song contest... och Sverige VANN, med artisten Lorene
Lördagen och söndagen  arbetade jag för en underbar domare från Norge, Per Kristian Andersen.
Anna vann med sin hane i Vallentuna och Vickan blev 2,a bästa tik och det blev hon på söndagen också medan Anna vann ännu en seger med Chris. Efter finalerna så körde vi tillbaka till Skåne ( ca 700 km) och jag var hemma runt midnatt...Anna en 45 min senare

nedan lite bilder från utställningen  .

In Friday I went with Anna Grass up to Stockholm / Vallentuna. Anna would exhibit Vickan and Chris, while I was on to Österbubruk and work on their international exhibition. Anna would set the dogs there on Sunday. The other ring secretaries I would live and work together with would pick me up in the King plot. we met at 16 and would then take us through Stockholm = traffic jams .. It took us more than 1 hour to get to the Haga Park and traffic jams stood still for long periods and the rate was never above 15km/h..så prolongs it took some time but we managed to see the "lets dance" ... On Saturday night we grilled, drank some wine and watched the Eurovision Song Contest ... and Sweden WON, by artist Lorene
On Saturday and Sunday, I worked for a wonderful judge from Norway, Per Kristian Andersen.
Anna won with his dog in Vallentuna and Vickan was 2, best bitch and that she was on Sunday, while Anna also won another victory with Chris. Epher finals so we drove back to Skåne (about 700 miles) and I was home around midnight ... Anna a 45 min later


 österbybruk


 Boxer
 bearded collie
 my working table
 mexican Hairless dog
 Jämthund, Swedish elk dog


 Judge Per Kristian Andersen

 Chris

 Vickan 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt