national dogshow in Norköping 2-3 june

I fredags den 1 juni ( på mammas födelsedag) reste jag upp till Norrköping för att jobba på hundutställningen. Jag och Rebecca hade åkt till mamma (mormor) kvällen före för att  fira henne.
Jag skulle arbeta för Gunnar Nymann från Danmark,. Jag fick vara skrivande ringsekreterare eftersom Kerstin inte tycker om att skriva för honom. Han är mycket snabb och säger vad jag skall skriva samtidigt som han känner igenom hunden.

Jag hade börjat få ont i ryggen och lite utslag under armhålan. På lördagen var det värre. Jag hade fruktansvärt ont och Kerstin fick titta efter hur min rygg såg ut. Den var röd och utslagen och senare på kvällen hade jag ont under bröstet. När jag kom upp från middagen och tog av mig behån så såg jag att jag hade utslag även där. Jag fick ta smärtstillande tabletter. Hela helgen var kall och blåsig. Det var inte mer än 10-11 grader varmt och det blåst mellan 7-10 sekundmeter. Tälten höll på att flyga iväg och vi frös . Jag hade mina knähöga skinnstövlar, skinn jacka, regnkappa och en schal runt halsen, samt en filt runt benen och satt på en dyna. Domarna som var tvugna att gå ute i blåsten förs rejält och fick senare på kvällen lägga sig i ett varmt bad före mingel festen.
På måndagen så åkte jag först till veterinären för att ta bort en knuta på Vicky. Han behövde inte operera eftersom det bara var en talgkörtel som var igensatt, så han tog hål på knutan och tryckte ut talget som samlats där.
När jag kom till jobbet så ringde jag till vårdcentralen och fick tid på eftermiddagen.
Det var bältros, som jag hade och fick tabletter för det samt starka smärtstillande tabletter. Biverkningar av tabletterna är förvirring, irritation ( och de på jobbet och min dotter undrade om jag alltid åt dessa) man kan också få hallucinationer !! Läkaren trodde att det skulle ta tre veckor innan jag är bra igen



On Friday 1 June (on mom's birthday), I went up to Norrköping to work at a dog show. Me and Rebecca had gone to the mother (grandmother) the night before to celebrate her.
I'd work for Gunnar Nymann from Denmark. I got to be writing a ring steward as Kerstin do not like to write for him. He is very quick and say what I should write as he feels through the dog.

I had started getting back pains and a rash under the armpit. On Saturday it was worse. I had terrible pain and Kerstin had to look up how my back looked like. It was red and the rash and later in the evening, I had pain in his chest. When I got up from dinner and took off my bra, I saw that I had rashes too. I had to take painkillers. The whole weekend was cold and windy. There was no more than 10-11 degrees Celsius and the wind between 7-10 meters per second. The tents were about to fly away and we were freezing. I had my knee high leather boots, slinnjacka, rain coat and a shawl around her neck, and a blanket around his legs and sat on a cushion. The judges who had to go out in the wind out regält and later in the evening settles into a warm bath before mingling party.

On Monday I went first to the vet to remove a lump on Vicky. He did not have surgery because it was just a sebaceous gland that was clogged, so he took the hole in the AV node and pushed out the sebum collected there.
When I arrived at work so I called the clinic and had time in the afternoon.
It was shingles, which I had and got tablets for it, and strong painkillers. Side effects of the tablets is confusion, irritation (and those at work and my daughter asked me if I always ate them) you can also have hallucinations! The doctor thought it would take three weeks before I'm good again



 basset Hound


 Golden retriver
 We had two judges on suterday and Gunnar was watching on the ringside the golden retrivers
 Judge Nina Lönn

 I froze after the show and crawled into bed with all his clothes on before it was time for drinks and dinner
 The mingelparty


On ouer way home.....

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt