Sunday...sunny and rain...

Igår hann jag med mycket. Jag badade och klippte Vicky, städade sovrummet. Efter det körde jag till Sösdala till Anthony (Tony), som bjöd på en god middag....älgfärsbiffar med trattkantarellsås, nyplockade morötter, bönor, gurka och nyskördade potatis fråns hans trädgårdsland. När jag kom dit så öppnade himmeln sig och regnet vräkte ner och i Hässleholm var det sol ( det skiljer knappt 20 km).
Efter maten hade det slutat regnat så vi tog hundarna och gick en runda. Han har gjort en skogsväg runt sina skogsmarker. Det var perfekt att gå där med hundarna. Jag glömder sätta på" run keeper" så jag vet inte hur långt vi gick, men det tog säkert 45 min.
Tonys internet fungerade inte, så jag satte mig och bestämde mig för att få igång det. Han son och svärson har provat några gånger men misslyckats.... men jag fixade det....
Jag körde hem vid halv nio och när jag närmade mig Hässleholm, var himmeln svart och regnet hade tydligen vräkt ner, för när jag gick ur bilen såg jag en fantastisk regnbåge, som var hel och lyste intensivt.

Yesterday I did a lot. I bathed and clipped Vicky, cleaned up the bedroom. After that I drove to Sösdala to Anthony (Tony), who gave us a good dinner .... elk mince patties with chanterelle sauce freshly picked carrots, beans, cucumbers and freshly harvested potatoes lash his garden. When I got there the sky opened up and rain poured down and the Hässleholm was the sun (it is different just under 20 miles). After dinner, it had stopped raining so we took the dogs and went for a walk. He has made a a way around his woodlands. It was perfect to go there with the dogs. I forgot to start  "run-keeper" so I do not know how far we went, but it took probably 45 minutes. Tony internet was not working, so I sat down and decided to get it. His son and son-in-law have tried a few times but failed .... but I fixed it .... I drove home at half nine and when I approached Hässleholm, where the sky black and the rain had apparently thrown down, because when I walked out of the car, I saw an amazing rainbow, which was full and shone intensely.



 New shingles on the roof ... just 1/3 left

 on the way out to the woods

 Nice rainbow

 gold lit the cauldron
After rain comes sun

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt