time to go back to my summerhouse

I eftermiddag skall jag åka ut till sommarstugan igen. Inte för att jag tror att vädret kommer att förbättras. Här är fortfarande ingen sommar. Temperaturen är mest under 20 grader och det växlar hela tiden mellan sol och regn, men det sämsta med vädret är den förbaskade blåsten .
Jag har storstädat bland mina CD och videor. Jag har en cd växlare som tar 60 Cd + en singel, så jag bestämde mig för att bara spara 60 skivor + mina klassiska cd, som kan spela i  jag kan spela i singelfacket när jag är på det humöret. Det tog mig 6 timmar. Jag fick lyssna på många skivor som jag hade glömt att märka ut vad som fanns på skivan. Jag hittade en del fotoskivor som jag inte hade sett på länge. Nu är allt i ordning och det ser propert ut. Idag skall jag storstäda vardagsrummet, sen är så gott som hela lägenheten kliniskt ren. Köket och badrummer tog en hel dag.

This afternoon I will go out to the cottage again. Not that I think the weather will improve. There is still no summer. The temperature is mostly below 20 degrees and it changes all the time between the sun and rain, but the worst of the weather is the damn wind.

I have great clean of my CD's and videos. I have a CD changer that takes 60 CD + one single, so I decided to save only 60 disks + my classical CD that can play in single tray when I'm in the mood. It took me 6 hours. I was listening to many records that I had forgotten to mark what was on the disc. I found some photo CDs that I had not seen in ages. Now everything is in order and it looks neat out. Today I very tidy living room, then it almost clinically clean the whole apartment. The kitchen and badrummer took a whole day.


 nya skulpturer i parken, där jag promenerar med Vicky. Skulpturerna är gjorda med en moter såg. Träden har fått en sjuka, så istället för att fälla hela trädet, så lämnade de halva trädet  och så här snyggt blev resultatet

new sculptures in the park, where I was walking with Vicky. The sculptures are made with a moter saw. The trees have been given a sick, so instead of dropping the whole tree, so they left half of the tree and this is neat, the result




 Rondodondron i parken

Vicky after the walk

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt