Fartkontroll



I förra veckan var det fartkontroll utanför skolan.... Jag fick möte strax efter jag svängt in på gatan som har hastighetsbegränsningen 30 km/h. Gatan är smal så jag stannade för att släppa fram bilen, sen tryckte jag lite på gasen....ca 100 m till fyrvägstopp......utrusande kommer en polis med laserkameran i famnen och stoppar mig!!!
-"Kan jag få se på körkortet" säger han med en myndig stämma. Fan tänker jag...2700 kr åt helvete..
-"Vet inte om jag har det med" säger jag, samtidigt som jag tar upp min plånbok.
-"Jag ser det härifrån" säger han  och jag räcker tveksamt fram körkortet.
-" vet inte om jag vill visa det" säger jag.
_Ja, men det är ju likt " säger han samtidigt som jag tar upp mina solglasögon, så han skulle kunna se mer av mig.
-"likt!! säger jag ... hua..
_ Ja, men du får ju ett nytt om två år, så ta det som en komplimang"...
-"Vilken är hastigheten här?" undrar han.
- "30 km/h" svarar jag.
-"Och vad höll du??" sa han .
-" Ingen aning, absolut ingen aning . Jag hade inte blicken på hastighetsmätaren när jag visste att det var stopp efter 100 m. Jag hade ögonen på vägen, eftersom jag vet hur barnen är på väg till skolan!!" svarade jag.
Då visar han 2 cm med fingrarna och säger...
_" så här nära var du att jag skulle rapportera dig" sa han.
-" Du är helt underbar svarade jag och kunde inte fatta att jag klarade ifrån fortkörningsböter. Det var några lärare och föräldrar som blev fattigare denna dag

Last week was the speed control outside school .... I got a meeting just after I turned onto the street with speed limit 30 km / h street is narrow so I stopped to let the car pass, then I pressed a little on gas .... about 100 m to the four-way stop ...... rushing out, a cop with a laser camera in his arms and stop me!

- "Can I see on the license," he said with an authoritative voice. Damn, I think ... 2700 SEK to hell ..

- "I do not know if I have it," I say, while I raise my wallet.

- "I can see it from here," he says, and I hesitantly hands the license.

- "Do not know if I want to show it," I say.

_, But you are look like, "he says while I take off my sunglasses so he could see more of me.

- "look like! I say ... hua ..

_ Yes, but you get the new one in two years, so take it as a compliment "...

- "What is the speed here?" he asks.

- "30 km / h," I reply.

- "And what were you doing?" he said.

- "No idea, absolutely no idea. I did not look at the speedometer when I knew it was stopped after 100 meters I had eyes on the road, because I know how the kids are going to school!" I replied.

Then he shows 2 cm with his fingers and say ...

_ "This close were you I would report you," he said.

- "You are absolutely wonderful I answered and could not believe I passed from speeding fines. There were some teachers and parents who were poor on this day

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt