Stop the world .. I want to jump out of the rat race

En hel vecka har gått och alla dagar har i stort sätt sett likadana ut. Upp på morgonen , in i duschen, torka håret, make up medan man dricker en kopp kaffe,klä på sig, ut med hunden på morgonrundan och sen iväg till jobbet.
Har redan då klart för mig vad jag skall göra......Idag skall jag hinna att få "mitt arbete" gjort. Startar datorn och hinner inte logga in förrän kaoset är igång..... kl 12 konstaterar jag att över fyra  timmar gått utan jag har fått utföra mina arbetsuppgifter... utom det att jag har haft 1 lektion matte, som jag inte har haft tid att förbereda...tur att vi just nu läser om ett av mina favoritområden... ekvationer.. och där kan jag hålla lektion o förberedd.... Hur man löser talen är för mig jättelätt..... Lunch..  hem och ta ut Vicky på en runda och få något snabbt och lätt i mig. Tillbaka till jobbet och nu skall jag väl få lite tid över till mitt. Ja, tänk att jag får ca 2 timmar att utföra mitt heltidsarbete.
16.30, snabbt iväg till sjukhuset för att besöka mamma och hjälpa henne med ditt o datt.. Någon dag sticker jag först hem och hämtar Vicky så jag kan rasta henne innan jag går in till mamma och då kan jag stanna till 18.30-19.00 ....hem ge Vicky mat och sen kvällspromenaden. Nu är jag så djävla trött så jag bara kastar mig på soffan och orkar inte göra något mer........Kravlar mig in i sängen och vips å är jag vaken och tänker på allt och inget. Somnar någon gång efter midnatt....... och sen är det dags för en ny dag och kaos igen.... Funderar starkt på att gå i pension om 1 år.... Hoppas jag får  tid imorgon att berätta med om veckan som har varit händelsefull-

whole week has passed and all the days have largely remained unchanged. Up in the morning, in the shower, dry your hair, make-up while drinking a cup of coffee, get dressed, the dog in the morning round and then off to work.

Have already clear to me what I should do ...... Today I will have time to get "my work" done. Restarts the computer and do not have time to log in until the chaos is running ..... at 12, I note that over four hours elapsed while I have been performing my duties ... except that I have had one lesson math, which I have not had time to prepare ... lucky that we just read about one of my favorite areas ... Equations .. and where can I keep the lesson o prepared .... How to solve the numbers are for me very easy ..... Lunch .. home and take out Vicky on a round and get something quick and easy to eate. Back to work and now shall I get some time to mine. Yeah, think I get about 2 hours to do my full-time job.

16:30, quickly went to the hospital to visit Mom and help her  .. Some day I'm going first home to get Vicky so I can take a walk with her before I go to mom and then I can stay until 18:30 to 19:00 .... Vicky homes provide food and late night dogwalk. Now I'm so damn tired so I just throw myself on the couch and  not do anything more ........ crawl myself into bed and suddenly, on I'm awake and thinking about everything and nothing. Falling asleep sometime after midnight ....... and then it's time for a new day and chaos again .... Thinking strongly to retire in 1 year .... Hope I get time tomorrow to talk with about the week has been eventful-

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt