two weeks off ... thank God

Jag är fullständigt slutkörd och har verkligen längtat efter denna ledighet. Jag kommer inte att göra mycket mer än ut och gå långa rundor i skogen med Vickan, sticka, virka, se på filmer och läsa böcker.

Jag har bestämt mig för att inte jobba mer än 1 dag/veckan efter sommaren. Min kropp är inte gjord för arbete, utan jag skall ligga på divanen äta mörka praliner, dricka skumpa och läsa böcker.

I helgen var jag och Anna i Stockholm på hundutställning. Det var ett riktigt snöoväder när vi körde uppp. Jag brukar köra på 5 timmar min nu tog det 8,5 timme. De sista 150 km tog dubbelt så lång tid. Det snöade och blåste. Vi hade motorväg  (E4) upp, men tro inte att plogbilarna var ute och röjde vägarna,,, Nej, istället varnade de folk för att ge sig ut på vägarna...IDIOTER...det var många bilar som åkt i diket och en tankbil, som läckte ut flera kubik olja. Det löjliga var att vi mötter minst 20 plogbilar på väg söderut, där det inte snöade men ingen plogbil norrut.

Vi bodde på Best Western hotell bara 5 min från mässan och vi hade tur... inga köer in till utställningen!!! Det brukar normalt vara svårt att komma fram på morgonen, men många hade tydligen valt att stanna hemma...
Resan hem tog bara 6 timmar. Vägarna var fria från snö, men blöta .....

I´m completely exhausted and really longed for this leave. I will not do much more than this and go long rounds in the woods with Vicky, knit, crochet, watch movies and read books.

I have decided not to work more than 1 day / week for the summer. My body is not made to work, but I will be on the couch eating dark chocolates, drinking champagne and reading books.

This weekend me and Anna in Stockholm on dog show. It was a real snowstorm when we drove uppp. I usually takes 5 hours , now it took 8.5 hours. The last 150 km took twice as long. It was snowing and blowing. We had motorway (E4) up, but do not think that plow trucks were out and cleared the roads,,, No, instead they warned people to take to the roads ... IDIOTS ... it was many cars who went into the ditch and a tanker truck, which was leaked several cubic oil. It was ridiculous that we saw  at least 20 plow trucks heading south, where it is not snowing but no plow north.

We stayed at the Best Western hotel just 5 minutes from the show and we were lucky ... no queues in the exhibition! This is usually difficult to get through the morning, but many had apparently chosen to stay at home ...

The trip home took only 6 hours. The roads were clear of snow, but wet .....


 Snow...snow...on ouer way to Stockholm

 Resting on the hotell

 Vickan in champion class

 Chris BOS
 Best in show
Best breaders group

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt