finaly a little time for myself



Äntligen lite tid för mig själv. Idag gick jag upp 7.30 och tog en promenad med hundarna. Därefter städade jag lite och storstädade garderoben i hallen och av någon anledning fanns där tre gånger så många skor och stövlar än vad där får plats med! Ändå skall jag gå och köpa mig ett par nya promenadskor idag ( andra paret denna vecka). Jag gick ut med hundarna vid 10-tiden igen och strax efter kom min chef och lämnade sin tik. Så runt 11 började jag med min yoga, som jag inte har gjort på en tid och därefter mediterade jag, medan jag tog ett fotbad. SKÖNT...

Nu snart skall jag tar en lite längre runda med hundarna, men jag få gå med min hane själv, eftersom han behöver lite dressyr och jag måste få pli på honom. Senare i eftermiddag måste jag först till mina föräldrar och klippa deras hår, sen åker jag ner till Anna och lämnar hundarna. Imorgon efter jobbet. skall jag flyga till Gotland. Jag skall döma på en inofficiell hundutställning. Än känner jag inte av att jag är pensionär på 75%.

Finally some time to myself . Today I went up 7.30 and took a walk with the dogs. Then I cleaned a little and big cleaning  of closet in the hall and for some reason there were three times as many shoes and boots than that can fit ! Still, I will go and buy me a new pair of walking shoes today ( second pair this week). I went out with the dogs at 10 o'clock again and soon after came my boss and left his bitch . So around 11 I began my yoga , which I have not done for a while and then I meditated , while I was taking a footbath . BEAUTIFULLY ...

Now, soon I will take a little longer walk with the dogs , but I get to go with my male self , because he needs a little dressage and I have to get disiplin on him. Later in the afternoon , I first have to go to my parents and cut their hair , and then I go down to Anna and leaves the dogs. Tomorrow after work. I will fly to Gotland. I will judge on an unofficial dog show . Yet I do not feel that I am retired at 75%.

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt