Reading books

INow I've reading three more books. Haven't I been down here I hadn't read some of them... Catch the night by Koontz I had thow away...and perhaps even  Colin Forbes...


Historian är mycket bra och spännande, men usch så dålig skriven, med en massa upprepningar av händelserna som skett.... Om det är författaren eller översättaren ?? 
Tweed dras in i fallet och misstänker snabbt att det inte handlar om en vanlig mordutredning . Han tror inte det är en vanlig vettlös mördare, som skär av halsen och stympar kroppen....utan att det tvärtom finns ett tydligt mönster. Spåren pekar mot ett mäktigt affärsimperium. Det handlar om ekonomisk brottslighet på hög nivå - och illegal vapenförsäljning till nybildad terroriststat. Hela Europas säkerhet står på spel.


Denna är bra och har en viss spänning. 

Virginia Medical Examiner Kay Scarpetta has a bloody puzzle on her hands: five headless, limbless cadavers in Ireland, plus four similar victims in a landfill back home. Is a serial butcher loose in Virginia? That's what the panicked public thinks, thanks to a local TV reporter who got the leaked news from her boyfriend, Scarpetta's vile rival, Investigator Percy Ring. But the butchered bodies are so many red herrings intended to throw idiots like Ring off the track. Instead of a run-of-the-mill serial killer, we're dealing with a shadowy figure who has plans involving mutant smallpox, mass murder, and messing with Scarpetta's mind by e-mailing her gory photos of the murder scenes, along with cryptic AOL chat-room messages. The coolest innovation: Scarpetta's gorgeous genius niece, Lucy, equips her with a DataGlove and a VPL Eyephone, and she takes a creepy virtual tour of the e-mailed crime scene.

Jag har läst många böcker av Koontz och gillt dom.... Bra spänning, men denna var rent ut sagt urusel ....sämsta skit jag läst på länge...man kunde hoppa över sidor utan det påverkade händelsen i boken.... Nu tvingade jag mig att läsa hela, eftersom jag inte hade så många böcker med mig. Jag visste att jag nog skulle få tag på någon bok här. Skönt att min dotter kommer på lördag och har då med sig böcker.
Boken handlar om fyra små barn försvinner spårlöst och Chris Snow ger sig ut på rn livsfarlig jakt för att finna dom. Tillsammans med sin hund  ger han sig iväg för att leta ....efter den första försvunna barnet. Händelsen utspelar sig till stor del i gångarna under Fort Wywern, en f.d militäranläggning, som tidigare tjänstgjort som hemligt labratotium.
 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt