Björndansen


Då var man klar med boken, som handlar om militärligan, som härjade i Sverige på 1990-talet 
 Och utförde sina rån med militär precision .
Tycker så där om boken......lite för mycket ordbsjseri, upprepningar och många obesvarade frågor. Hela tiden googlade jag för att hitta svar
När nu en av bröderna till militärligan är medförfattare  till historien hade vi kunnat få veta varför. Varför blir tre bröder bankrånare? Varför blir den fjärde brodern inte det? Uppväxt  med en våldsam pappa som söp och slogs kan säkert bidra till det.

Efter de 600 sidorlästa vill jag få svar.  Jag vill veta. Svaret uteblir!! och här sitter jag snopen.....en deckare som alla andra utan det speciella, den kunde haft


Många obesvarade frågor ....trodde jag skulle få svar, men icke.......Vad drev dom till att bli rånare?? Varför blev den fjärde brodern inte det?? Var var han under Militärligans framfart?? Finns inte med i berättelsen 


Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt