Calypsofestival på St. Kitts

I söndags åkte jag till St. Kitts. Det blåste en hel del och jag var nog lite orolig över hur båten skulle gunga när vi kom ut på öppet hav. Men han var fantastisk på att tida på vågorna så vi märkte inte mycket tros att vågorna skjölde  över båten. 
Peggy och Les bodde på Birdrock hotell , så vi tillbringade eftermiddagen där, innan vi åkte till en restaurang och käkade. Les skulle vara med i calypso tävlingen, som skulle börja kl 20. Det var 18 personer kvar i sk. Semifinalen och jag upptäcker att de hinner med knappt 3 deltagare i timmen! Alltså inte klart före kl 03. 
Jag skulle sova över hos Josef och han skulle komma när han slutade jobbet vid 21.30 tiden. De första deltagarna var så dåliga så jag höll på att somna. Jag hade mycket svårt att hålla mig vaken. 
Les skulle uppträda som nr12 och jag sa till Josef att efter det åker vi hem. Jag orkar inte vara vaken.
Sagt och gjort.......och när vi åker hemåt upptäcker jag att vägarna på St. Kitts är nyasfalterade och i mycket bra skick.....det går framåt här på ön. 

Min färja till st. Kitts

Underbar blomsterprakt



Från Peggys rum




Poolhäng med en Rom o ting i handen

Strax solnedgång

Lite mat innan tävlingen

Bromans spagetti seafood

Les uppträder



På väg till josefs lägenhet ...nyasfalterade och gatubelysning ....reflexer i gatan 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt