Another crazy day

Igår skulle jag börja arbeta 12.15 enligt schemat. Jag gick upp klockan 7.30 duschade, fönade håret och sminkade mig. Kaffe och frukost medan jag såg på nyheterna. Därefter började jag ta fram kläder och saker på min lista inför Karibienresan. Ett par klänningar, som jag nyligen köpt på rean, är lite för långa, så jag får göra dom lite kortare. Några kläder måste jag tvätta igen. De har legat i garderoben sen i somras. Det svåraste är skorna. Just nu har jag tagit fram 6 par, men vet inte om det blir alla. Tre par sandaler och två högklackade räcker nog.
Jag åker i bekväma lågskor som även går att använda på ön. Hur som helst tiden rusade iväg och helt plötsligt var klockan 12 och jag måste ge mig iväg.
När jag kommer till skolan plockar jag ihop det jag behöver för att hålla lektionen. Jag går korridoren fram och tycker det är ovanligt tomt. Kommer till mitt klassrum 3 minuter innan lektionen börjar. Då kommer en kollega in till mig. Han hade sett mig i korridoren och undrade vad jag gjorde . 
Vad gör du här? Alla elever har fått sluta sina lektioner för vi skall ha konferens. VA? Och det kunde ni inte sagt i fredags. Mina elever hade kunnat haft sin lektion. De behöver verkligen varje minut för att bli godkända. Fan, hade jag vetat detta, så hade jag kunnat planera dagen helt annorlunda. Jag hade ju kunnat vara ledig hela dagen. Nu använde jag tiden till att planera lektionerna fram till jag kommer tillbaka från semestern. Typiskt mig, otursförföljd, men med viss tur ändå.
Lite arg gick jag hem och lagade en god gryta gjord på älgkött, tog ett glas gott rödvin medan jag satte in mina kort  i fotoalbum. Kvällen var inte slut så jag såg en bra film och sen var det dags att sova.
Idag har jag jobbat till kl12, sen ner till tvättstugan och tvättade täcken, handdukar och lite kläder och åt resten av gårdagens gryta. Sen satte jag mig med ipaden och letade efter en ny resa. Och här sitter jag nu och skriver och ser samtidigt på Nevis CSI .

I would start working at 12.15 according to the schedule. I got up at 7.30am, showered and dryed my hair and made me feel comfortable. Coffee and breakfast while I watched the news. Then I started making clothes and things on my list for the Caribbean trip. A pair of dresses, which I recently bought on the sale,  are a little too long, so I have to make them a bit shorter. Some clothes I have to wash again. They have been in the closet since last summer. The hardest thing is the shoes. Right now I have 6 pairs, but do not know if it will be all. Three pairs of sandals and two high heels are enough enough. I am wearing comfortable low shoes that can also be used on the island. Anyway the time rushed off and suddenly at 12 o'clock and I had to leave. When I get to school, I pick up what I need for the lesson. I walk the hallway and think it's unusually empty. Coming to my classroom 3 minutes before the lesson begins. Then a colleague comes in to me. He had seen me in the hallway wondering what I was doing. What are you doing here? All students have finished their lessons because we have a conference. WHAT? And you could not say that on Friday. My students could have had their lesson. They really need every minute to be approved. Dam, if I had known this, so I could have planned the day completely different. I could have been free all day. Now I used the time to plan lessons until I get back from my vacation. Typically me, unfortunate, but with some luck anyway.
 A little mad I went home and made a good pot made of moose and a glass of red wine while I put my photo albums in. The night was not over so I saw a good movie and then it was time to sleep. Today I have worked till 12, then down to the laundry room and washed blankets, towels and some clothes and ate the rest of yesterday's casserole. Then I sat down the ipads and was looking for a new trip. And here I am now writing and looking at Nevis CSI.












Comments

Unknown said…
Strulmaja!! Och jag antar att det var foton du satte in i albumet.

Popular posts from this blog

Skåne runt