Bad weather= Time for movies

Den första filmen jag så var WORDS. Den lägger jag bland "det bästa filmerna". Hade filmen varit 20 min längre, så hade den kommit högre upp på min lista. Jag kan inte förstå att jag inte hört talas om denna film. Historien är riktigt bra och bra skådespelare.
Words är ett romantiskt drama där fiktion blandas med verklighetoch det förflutna smälter samman med nutiden. Den unge författaren Roy Jensen slår igenom med den stora amerikanska romanen. Det finns bara ett problem. Han har inte skrivit boken. Snart kommer det förflutna i kapp honom och Roy inser att han har ett dyrt pris att betala

The first movie I saw was Words. I put it among the best movie. Had the movie been 20 minutes longer it would have gotten higher on my list. I can not understand I haven't heard of this movie . The story is really good. Words are a romantic drama where fiction is bleeding with reality and the past blends with the present. Young writer Roy Jensen reviews the great American nove. There is only one problem. He has not written the book. Soon the past will catch him and Roy realize that he has an expensive price to

Det hela börjar med att Clay Hammond (Dennis Quaid) premiärläser sin nya roman inför fulla läktare. Han har skrivit en bok om författaren Rory Jansen (Bradley Cooper) som de senaste tre åren ägnat sitt liv åt att förverkliga sin stora dröm som är att skriva och ge ut sin alldeles egna novell. Trots allt hårt arbete får han ändå inte napp hos något av förlagen han kontaktat. När motgångarna är som allra störst hittar Rory av en slump en helt färdigställd roman i en gammal portfölj, som hans fru köpte till honom när de besökte en antikvitets affär i Paris. Eftersom han älskar verket, kopierar han texten in i minsta detalj med stavfel och allt.                                                                                                       Clay Hammond lyckas med sin gripande berättelse trollbinda sin publik.
https://youtu.be/LPWVdXSPYTk

Här är några bra scener från filmen på youtube länken

Imorgon kommer jag att skriva om Red light och Frosen ground


Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt