En annorlunda dag

Igår var jag i Ystad på studiebesök. Jag hade totalt glömt bort det, så när jag gick och la mig i måndagskväll var jag inställd på att ha mina tisdagslektioner.  När jag vaknade på morgonen, fick jag ett Sms av Göran, som skulle hämta mig två timmar senare. Det hade snöat hela natten och han undrade om vi skulle ställa in studiebesöket. Marken var täckt med snö och snöblask och det var varning utfärdade att man skulle unvika att ge sig ut på vägarna.  Det hade hänt många trafikolyckor. Vi bestämde att avvakta och bestämma oss en halv timme före avfärd.  Oj, vilken fart jag fick! Hur hade jag kunnat glömma detta och inte nog med det, jag hade glömt att lämna planeringen över vad eleverna skulle göra .Men en timme innan vi skulle åka hade det börjat regna, så vi reste. 2-4 mil söder om Hässleholm var det mycket mer snö, men vägen var ganska bra och nere i Ystad var det barmark. Vi skulle titta på lägenheter som genomför stambyte av avlopp, eftersom vi skall byta ut alla stammar till avloppen. 
Vi käkade middag på Saltsöbaden och när vi satt där och såg ut över havet så tittade solen fram. Det kändes som en riktgt bra avslut på dagen.

I went to Ystad on study visits. I totally forgot it, so when I went to bed on Monday night I was prepared to have my Tuesday classes. When I woke up in the morning, I received a sms from Göran, who would pick me up two hours later. It had snowed all night and he wondered if we would set up the study visit. The ground was covered with snow and snow blower and it was a warning that it would be impossible to get out on the roads. There had been a lot of traffic accidents. We decided that we wait and decide for half an hour before departure. Oh, what speed I got! How could I have forgotten this and not enough, I had forgotten to leave planning what the students had to do. But an hour before we went, it had started raining, so we traveled. 2-4 miles south of Hässleholm, there was a lot more snow, but the road was quite good and down in Ystad was the landmark. We would look at apartments that carry out a stock exchange of sewers, as we will replace all the tribes to the drain. We had dinner at Saltsöbaden and when we sat there looking out over the ocean the sun looked up. It felt like a pretty good end of the day.


The sun !!

Comments

Unknown said…
Behållningen på dagen kan jag tänka mig var sol och god middag eller???

Popular posts from this blog

Skåne runt