Klippt en långhårig Kerryblue

Idag har jag klippt en långhårig Kerryblue. Nämligen Wickans dotter Kajsa och det tog tre timmar att hitta kerryn bland all päls. Jag hade tänkt cykla ner till dom, men jag hade punktering och blev tvungen att ringa till Bosse, Kajsas husse och be honom att komma och hämta mig. Tur i oturen, för det började regna ordentligt. Det vräkte ner stundtals, så när jag var klar med klippningen, blev det filmtime igen. Nu har det regnat för många dagar. Nästan hela lovet har regnat bort och jag kommer knappast ihåg när det var en hel solig dag senast. 

Today I have cut a long-haired Kerryblue. Namely Wickan's daughter Kajsa and it took three hours to find the champion dog among all the fur. I was going to cycle down to them, but I had a puncture and was forced to call Bosse and ask him to come and pick me up. Lucky luck, because it started to rain properly. It woke down sometimes, so when I cut her clear, it became movie time again. Now it's rained for many days. Almost My hole hollyday  has rained and I hardly remember when it was a sunny day at the latest.

En långhårig Kajsa

Färdig kortklippt. Bra nu i detta skitväder 


Kajsa älskar åka bil

Comments

Unknown said…
Jädrar vilken skillnad det blev!! Til det bättre förstås.

Popular posts from this blog

Skåne runt