Nu åker julen ut

Idag har jag samlat de få julsakerna jag hade. Julstjärnor och ljusstakar är nu nedpackade i sina lådor och kvar finns bara amaryllis och några hyacinter . Det känns bara bra att packa ner julen. Vi har inte haft något särskilt julväder eller julstämning i Skåne i år. Vädret har varit grått, regnigt och flera plusgrader. Stora delar av Skånes åkrar och ängar ligger under vatten och svanar simmar på det som skall vara vetefält. Bönderna väntar på lite kyla så marken fryser, men jag väntar på våren.

Today I have gathered the few Christmas decorations I had. Christmas stars and candlesticks are now packed in their boxes and there are only amaryllis and some hyacinths. It just feels good to finish Christmas. We have not had a special Christmas or Christmas celebration in Skåne this year. The weather has been gray, rainy and several plus degrees. Large parts of Skåne's fields and meadows are underwater and swans swim on what is to be wheat fields. The peasants are waiting for some cold so the ground is freezing, but I'm waiting for the spring.

Comments

Unknown said…
Samma sak här, en amaryllis och ett par julstjärnor är allt som är kvar. Och angående julstämning så var den svår att hitta även här. Lite skinka,sill,och diverse annan mat hittade vi dock. Det var en trist jul första på många år utan fyrfota sällskap.
Ja, det var inte roligt att lilla Bill gick bort. Jag själv har sett en del filmer, stickat till mig själv och till kompisar .

Popular posts from this blog

Skåne runt