Nobody is a stranger on Nevis

Nevis är en liten ö i Karibien och den har klarat orkanerna utan större missöden. Här känner alla varandra så ingen är främling här. Själv tillhör jag snart invånarna här på Nevis och många vet vem jag är och det känns bra. Nevis är en ö , nära toppen av de små Antillerna, ungefär 350 km sydöst om Puerto Rico och 80 km väst om Antigua. Ön är 93 km² stor. Huvudstaden på Nevis är Charlestown. Nevis är förenat med Saint Kitts i staten Saint Kitts och Nevis.  De två öarna separeras av en 3,22 km bred kanal. Här bor ca 13 000 människor.
Egentligen så skall jag inte tjata längre om vädret, men idag var ingen vanlig februaridag efter lunch. Det började blåsa upp ordentligt efter kl 14:00. Sanden yrde omkring och vinden tog i ordentlig vilket medförde att nästan hela dagen har varit strömlöst. Varför det var det på förmiddagen begriper jag inte och det var därför mitt inlägg var kort idag ( skriver detta inlägg kl 22.30 lokal tid). Det gällde att snabbt skriva och publicera innan strömmen gick igen. På kvällen skulle Randy, hans vän och jag ut och käka på Botanical Gardens.( Gå gärna in och googla och se fantastiska bilder på den). Vi skulle gå kl 20:00 men strömmen gick 45 min före, så Randy kallade på mig att det var lika bra att åka nu eftersom vi inte hade ström. När jag stack upp till huset, så öppnade himmelen sig och regnet öste ner. Vi satte oss i rummet för att vänta ut regnet. Det fullkomligt öste ner och började blåsa eller rättare sagt storma. Randy sa att det börjar likna Hurricane Season. Vi kunde ge oss av en kvart senare. Restaurangen vi var på hade live musik och det var en riktig positiv överraskning. Det var riktigt bra och en mycket trevlig kväll. Jag sa till Randy att dessa tjejer från Phillipinerna  var något för Lime bar. De var riktigt underhållande och miljön var vacker och trevlig.
När jag skulle borsta tänderna innan jag la mig, såg jag efter var jag hade grodorna. Jag såg bara en, så jag gjorde mig klar för att gå och lägga mid. När jag går ut i mitt rum är den andra grodan där och tar ett hopp upp på gardinen! Jag öppnar dörren och ut med gardinen och skakar den, så nu är en groda ute och jag har lite dåligt samvete.....nu är de skiljda åt och den andre i badrummet ensam.

Nevis is a small island in the Caribbean and it has managed the hurricanes without major mishaps. Here everyone knows each other so nobody is stranger here. I myself soon belong to the inhabitants here at Nevis and many people know who I am and that feels good. Nevis is an island, near the top of the small Antilles, about 350 km southeast of Puerto Rico and 80 km west of Antigua. The island is 93 km². The capital of Nevis is Charlestown. Nevis is associated with Saint Kitts in the state of Saint Kitts and Nevis. The two islands are separated by a 3.22 km wide channel. Here live 13 000 people.
Actually, I will not cherish the weather anymore, but today there was no ordinary February day after lunch. It started to blow up properly after 14:00. The sand was around and the wind took in properly, which meant that almost all day had been powerless. Why it was this morning I do not understand and that's why my post was short today (writes this post at 22.30 local time). It was about writing quickly and publish before the power went off. In the evening, Randy, his friend and I would check out the Botanical Gardens. ( google and see beautiful pictures). We would go at 20:00 but the power went off 45 min before, so Randy called me that it was just as good to go now because we had no power. When I got up to the house, the sky opened and the rain poured down. We sat in the room to wait the rain. It completely eased down and started blowing or rather storming. Randy said it starts to resemble Hurricane Season. We could give ourselves off a quarter later. The restaurant we were at had live music and it was a real positive surprise. It was really good and a very nice evening. I told Randy that these girls from the Phillipines were something for the Lime Bar. They were really entertaining and the environment was beautiful and pleasant.
When I brushed my teeth before Go to bed, I saw where I had the frogs. I just saw one, so I got ready to go to bed. As I walk into my room, the other frog is there and takes a jump on the curtain! I open the door and out with the curtain and shake it, so now a frog is out and I have a little bad conscience ..... now they are divorced and the other in the bathroom alone.
Before 14:00

A beer and nachos at Turtel Time 


Dinner at the botanical garden 





And dancing 

My skinny pina colada( without cream)

Comments

Unknown said…
Jag googlade på botanics gardens. Tjusigt värre.

Popular posts from this blog

Skåne runt