One week left

Nästa lördagkväll åker jag hem, så jag har en vecka kvar i paradiset och bara en och halv bok kvar att läsa. Jag har visserligen med mig en tidning med korsord, som jag kan ligga och lösa på stranden. Vi får se om väderprognosen stämmer för nästa vecka. Idag kommer det iallafall blåsa lika mycket, men de lovar mindre blåst och regn på kvällen och natten. Igår var det den värsta dagen och jag vågade mig inte ner i vattnet P.g.a vågor och eventuella strömmar. Jag kunde inte heller ta några fina bilder. Givetvis så hade vi ingen ström på hela dagen. Den kom lagom till jag skulle duscha och föna håret på kvällen. Det var live music på två olika ställen på stranden och hela stranden var fylld med bilar. Jag har inte sett så många bilar, sen nyårsafton i fjol.
Jag stack hem redan klockan 21.30. Jag var trött och tänkte hoppa isängen. Denna resa är ju lite av att ladda batterierna. Det var tur att jag åkte hem klockan 21.30 för strömmen gick en halvtimme senare, så då blev det tyst och mörkt på strandrestaurangerna .

Next Saturday night I go home so I have a week left in paradise and only one and half books left to read. I certainly have a newspaper with crosswords, which I can lay down on the beach. We'll see if the weather forecast is correct for next week. Today, at least it will blow as much, but they promise less wind and rain in the evening and night. Yesterday it was the worst day and I did not dare into the water due to waves and possible currents. I also could not take some nice pictures. Of course, we had no power all day. It came right till I was going to shower and blow my hair in the evening. There was live music at two different places on the beach and the whole beach was filled with cars. I have not seen so many cars, late New Year's Eve last year.
I got home already at 21.30. I was tired and thought to bed. This trip is a bit of recharging the batteries. I'm lucky I went home at 21.30, for the power went off half an hour later, so it was quiet and dark at the beach restaurants.

A glass of wine at Lime bar

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt