Treasure hunting

Idag har vi varit ute och letat efter seaglass. Peggy hämtade mig kl 9 och vi var ute i nästan två timmar. Jag hittade en hel del och Queen Shell ( helmet Shell ) sand dollar och några andra snäckor, men det var inte snäckor som vi egentligen letade efter. Vinden har avtagit och det börjar bli riktigt skönt. Elen har fungerat det senaste dygnet och det är ännu bättre. I natt sov jag inte så bra som jag gjort den senast veckan, så ikväll tänker jag stanna hemma och lägga mig ganska tidigt. 

Today we have been looking for seaglass. Peggy picked me up at 9 and we were out for almost two hours. I found a lot and Queen Shell (Helmet Shell) sand dollars and a few other shells, but it were not shells that we really were looking for. The wind has diminished and it's getting really nice. The power has been working the past day and it is even better. Tonight I did not sleep as well as I did it last week, so tonight I'm going to stay home and go to bed early.


Lovley  and clear sight 



Really clear water.. But don't step in here....filled with sea urchin ( sjöborrar)


Queen She'll and sand dollars Sand dollars är en sorts sjöborrar, men utan vassa taggar

Mina seaglass 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt