Tropical storm for sure


Nu behöver man inte längre fundera....det är tropical storm. Nu går det inte att sätta upp parasoller till turisterna, men för min del spelar det ingen roll. När jag kommer ner är min stolstol/säng uppsatt på min plats under palmen med lagom underbar skugga. Platsen är tydligen bra, för en engelska fick låna min solstol medan jag masserade Peggy häromdagen och hon sa att när hon kommer ner i maj så skall hon ha min plats. Idag var det höga vågor och "ruff " så kryssningsfartyget gick inte in till st. Kitts utan fortsatte till nästa plats. Min ölflaska med öl i for iväg, när vinden tog i.Varje år som jag har varit här vid denna årstiden så har jag när jag kommit hem vetat vilket väder vi skall få till sommaren och jag har aldrig haft fel. Men än så länge har jag inte en aning om vad för väder vi skall få i sommar....stormigt?.. Hoppas jag får det klart för mig innan jag åker hem, men det är riktigt svårt.......kan det vara iphone och ipads som ändrar på signalerna i atmosfären?. Något är fullständigt på tok iallafall. Idag åkte jag hem från stranden kl 16.30  p.g.a stormen och jag tror det kommer att regna ikväll och kommer att stanna hemma, ta en kopp te och en Limonchello, läsa min bok som nu börjar bli bra. Den var lite seg första 100 sidorna, men nu har den fängslat mig. Jag får göra ett inlägg om mina böcker som jag läst härnere. De flesta har varit mycket bra.....publicerar redan på kvällen ( 23.40 svensk tid.....vem vet om vi har ström imorgon ) 


Now you no longer need to think .... it's a tropical storm. Now it is not possible to put up umbrellas for the tourists, but for my part it does not matter. When I get down, my chair / bed is set in my place under the palms with a pretty wonderful shadow. The place is apparently good, because an English had to borrow my chair while I massaged Peggy the other day and she said that when she comes down in May she should have my seat. Today there were high waves and "ruff" so the cruise ship did not go into st. Kitts without proceeded to the next place. My beer bottle of beer in advance, when the wind took in. Every year I've been here at this season, when I get home I know what weather we'll have for summer and I've never been wrong. But so far I do not have a clue what weather we will get this summer .... stormy? Hope I'll get it ready for me before I go home, but it's really hard ....... Could it be iphone and ipads that change the signals in the atmosphere ?. Something is complete in any case. Today I went home from the beach at 4.30 pm due to the storm and I think it will rain tonight and will stay home, have a cup of tea and a limonchello, read my book that is now getting more excited . It was a bit slow the first 100 pages, but now it has caught me. I can make a description about my books as I make a post. Most have been very good. Published at 23:40 Swedish time..... You never know if you have power tomorrow.


T


The wave today


No tourists today. The catamarans could not entry the beach...you can hardly see st. Kitts.....sandstorm 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt