Back in cold Sweden


Så här Efter 24 timmar på resande fot, är jag hemma igen. Min dotter hämtade mig på stationen 18.30 och vi gick hem. Lite snö men mycket kallt så det var tur att jag bor så nära stationen. Jag orkade inte packa upp. Min kära dotter hade sänkt temperaturen i lägenheten så här var kallt som fan och det tycker mina blommor också. En eller två är på väg till att dö. Det var tur jag hade varma plädar. Jag har inte kunnat se mina serier på tv eftersom de bara har rättigheter att visas i Sverige. Efter jag fått i mig en värmande soppa satte jag mig i min fåtölj och såg de två sista avsnitten av Bron. Därefter gick jag och la mig. Vilken underbar känsla att lägga sig i sin egen säng. Det kändes nästan som att flyta bort på ett moln. 
After 24 hours on my way, I'm home again. My daughter picked me up at the station at 18.30 and we went home. A little snow but very cold so I'm lucky I live so close to the station. I did not hurry to unpack. My dear daughter had lowered the temperature of the apartment so this was ice cold and it thought my flowers too. One or two is about to die. Luckily I had hot blankets. I have not been able to watch my comics on TV because they only have rights to been showing  in Sweden. After I received a warm soup, I put myself in my armchair and saw the last two sections of the Bron. Then I went to bed. What a wonderful feeling to lay in my own bed. It almost felt like floating on a cloud.

Så här var det när jag kom hem till lägenheten

It's cold

Felt like I was laying on a cloud.......my lovely bed

Comments

Unknown said…
Borta bra.men hemma bäst. Trots kyla.

Popular posts from this blog

Skåne runt