Nice to be back at work

Det var roligt att komma tillbaka till arbetet. Eleverna kom springande och kramade om mig och sa att de hade saknat mig. Även de elever som jag jagar med blåslampa och håller i strypkoppel, kramade om mig och sa att jag var saknad. Idag har jag varit ledig och då passade jag på att städa min lägenhet, samt färgade håret, som hade blekes av solen. 
Nere på Nevis har det varit höga vågor och vägen närmast stranden/ hamnen har varit avstängd, för vågorna har sköljt över vägen. Ingen färja gick över till St.Kitts
Idag på eftermiddagen ringde två av mina vänner till mig och bad mig sätta på TVn på kanal 4. De visade ett program, som heter "a place in the sun" och det handlade om Nevis. Det var roligt att se och man kände sig som hemma . De visade från Charlestown, Oualie, Montpiliar, Gingerland och i närheten av Newcastle 

It was fun to get back to work. The students came running and hugging me and saying they had missed me. Even the pupils I'm chasing with a blow lamp and holding tight, hugged me and said I was missing. Today I have been free and then I was trying to clean my apartment, and colored the hair, which had been bleached by the sun. Down on Nevis there have been high waves and the road closest to the beach / harbor has been shut down, because the waves have rinsed over the road. No ferry was going to St.Kitts. 
Today in the afternoon, two of my friends called me and asked me to turn on the TV on Channel 4. They showed a program called "a place in the sun" and it was about Nevis. It was fun to see and you felt at home. They showed from Charlestown, Oualie, Montpiliar, Gingerland and near Newcastle.









Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt