Subconsciously puts his hook

Denna veckan har jag jobbat extra på skolan. Dels har bildläraren varit sjuk och sen behövdes hjälp på tisdag och torsdags morgon, då eleverna skulle ha nationella prov i svenska. Jag skulle släppa in eleverna och läsa upp anvisningarna för provet. Det gick bra på tisdagen och sen arbetade jag hela dagen. Natten mellen tisdagen och onsdagen sov jag dåligt. Jag somnade efter kl 02 och innan jag somnade satte jag telefonen på tyst läge. Klockan 09 vaknade jag och genast ringde telefonen. Det var från skolan och jag fick snabbt göra mig klar för jag behövdes på bildlektioner igen. Jag som egentligen inte började förrän kl 12. Innan jag gick hem från skolan, gick jag in till en lärare och talade om var jag hade låst in de nationella proven, om något skulle hända mig. Jag har aldrig gjort detta tidigare när jag själv haft nationella prov i matte eller i biologi. Det var mitt undermedvetna som fick mig att göra detta, för när jag gick och la mig vid 23- tiden, så ställde jag väckning på 08 för jag skulle börja kl 09.45.......jag hade redan glömt att jag skulle ta de nationella proven kl 08 och släppa in eleverna och det var detta mitt undermedvetna visste redan på eftermiddagen. Hur som helst så ringer de från skolan strax efter 8. Jag står med kaffekoppen i handen och håret spretar åt alla håll....De  säger att eleverna väntar på mig...Va, jag tittar på klockan och undrar om den har stannat. Eleverna väntar på att komma in och skriva provet, säger Dan. Fan.....det hade jag alldeles glömt bort. Gert fick ta mina prov och sätta igång lektionen. Hur jag kunde glömma detta kan jag inte fatta, men tydligen tyckte mitt undermedvetna att jag skulle sova ut ordentlig denna natt, eftersom jag inte fick tillräckligt med sömn natten före.

This week I have worked extra at school. Secondly, the teacher has been ill and then needed help on Tuesday and Thursday morning, when the students should have national tests in Swedish. I'll let the students in the classroom and read the instructions for the test. It went well on Tuesday and then I worked all day. The night between Tuesday and Wednesday I slept badly. I fell asleep after 2 o'clock and before I fell asleep I put the phone in silent mode. At 09 o'clock I woke up and immediately phoned the phone. It was from school and I had to get ready quickly because I needed to be back in the picture lesson. I actually did not start until 12. Before I left the school, I went to a teacher and talked about where I had locked up the national tests, if anything would happen. I have never done this before when I had national tests in maths or in biology. It was my subconscious who made me do this, because when I went to bed at 23:00, I activated the alarm at 08 because I would start at 9.45 ....... I had already forgotten that I would take The national tests at 08 and letthe students into the classroom and this was what my subconscious knew already in the afternoon. Anyway, they call from school just after 8. I stand with the coffee cup in my hand and the hair spreads in all directions .... They say the students are waiting for me ... Well, I look at the clock and wonder if it has stopped . Students are waiting to come in and write the test, says Dan. Dam  ..... I'd totally forgotten that. Gert got my test and started the lesson. How I could forget this, I can not understand, but apparently my subconscious thought I would sleep properly this night, because I did not get enough sleep the night before.

Me the night I slept well and "over slept "

Me when I had to rush to my work 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt