A slowly weekend ...

I helgen har jag passat min dotters hund, när hon har roat sig i Milano. Det har blivit många promenader, mer än 10 km/ dag, men när jag ställde mig på vågen idag så hade jag bara tappat 1,5 kg. Jag skulle snarast vilja bli av med ytterligare 2,5 kg. Jag har också hunnit med att tvätta några maskiner tvätt och städat .
Jag hade planerat att göra min balkong fin med nya fina blommor, men vädret var inte riktigt inbjudande, så jag väntar till på onsdag, då vi skall få över 20 grader varmt och sol. Tyvärr stannar bara denna sköna värme till lördag då temperaturen kommer att sjunka 8-10 grader och så kommer det att förbli över Valborg. 
Idag har jag bokat resa till Krakow. Jag och kusinen reser den 7/6 och vi får 2,5 dagar där och det räcker. Jag vet nu vilka butiker som är värda att besöka. Däremot skall vi prova lite nya restauranger, när vi skall äta middag. Vi kommer att bo på ett hotell som ligger på torget i gamla stan. Perfekt, eftersom det är här vi vill vara. Vi älskar detta torg och fantastiska uteställen, restauranger och butiker.
Vi reser hem sen kväll den 9/6.  Blir perfekt för på måndagen kommer Kajsa, så jag blir med hund igen i 4 dagar. På fredagsmorgon den15/6 flyger jag till Umeå för att jobbar på hundutställningen i Vännäs 

This weekend, I have taken care of my daughter's dog when she has enjoyed herself in Milan. There have been many walks, more than 10 km / day, but when I was on the scale today I had only lost 1.5 kg. I would like to get rid of another 2.5 kg soon. I have also washed laundry machines and cleaned My flat. I had planned to make my balcony nice with new nice flowers, but the weather was not really inviting, so I'm waiting for Wednesday, when we get over 20 degrees hot and sunny. Unfortunately, only this warm weather will last until Saturday when temperatures will drop 8-10 degrees, and then it will remain over Valborg.
Today I have booked a trip to Krakow. Me and the cousin travel on 7/6 and we get 2.5 days there and that's enough. I now know which stores are worth visiting. By contrast, we will try some new restaurants when we are going to have dinner. We will stay at a hotel located in the old town square. Perfect, because it's here we want to be. We love this square and amazing exhibits, restaurants and shops.
We are traveling home late evning the 9/6. Being perfect for Monday comes Kajsa, so I'll be back with dogs for 4 days. On Friday morning the 15/6 I fly to Umeå to work at the dog show in Vännäs.


Me doing  my laundry 

Krakow......from the first time I were there 

My lovely soups 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt