Every second day

I'm Jag har haft mycket att göra den senaste veckan. Så som min kalender ser ut, skall ingen pensionärs kalender vara. Jag är ju inte ledig något. Hela denna månaden är fullbokad och nu skall jag ha ytterligare 3-4 lektioner till per vecka.
I helgen var jag i Malmö och jobbade på hundutställning, så när jag kom hem söndagnatten var jag helt slut. Akustiken i mässlokalen är fruktansvärd och jag var omringad av skällande hundar och skulle koncentrera mig som skrivande ringsekreterare på engelska. Jag kunde till slut inte höra mina egna tankar.
På skärtorsdagen åkte min dotter ner till Borrby och jag hade varnat henne för snökaos. Hon trodde inte riktigt på mig, men blev snabbt varse om det när de passerat Everöd. Det vräkte ner snö och blåste regält. Fredagen var solig och fin. En riktigt fin vinterdag, fast det skall nu vara vår. Söndagen snöade det som gott som hela dagen. Det kom över 2 dm och det blåste som det kan göra nere på Österlen. Måndagen kanonväder igen och jag städade min balkong. Rebecca kom sen hit på sen eftermiddag och tog ett glas bubbel och invigde balkongen. Tisdagen och snön vräker ner igen!
Och skall Robert och Kamran från Stockholm komma ner och stanna till torsdagen, men den mesta snön hann smälta fram åt kvällen. Onsdagen ...... jag badar deras Kerryblue terrier, Hipster och medan jag är på jobbet mellan 11.30-14.00 blåser de honom torr. Jag börjar klippa honom när jag kommer hem och sen sätter vi oss på balkongen och njuter med ett glas bubbel. Det är över 15 grader varmt och hur många grader det var i solen glömde jag att titta efter, men grannen plockade av sig och solade. Så det har varit varannandags väder.

I've had a lot to do this past week. As my calendar appears, no senior's calendar should be. I'm not free anyway. This month is fully booked and now I will have another 3-4 lessons per week.
This weekend I was in Malmö and worked at a dog show, so when I got home on Sunday night I was completely tired. The acoustics in the exhibition hall are terrible and I was surrounded by barking dogs and would concentrate as writing secretary in English. Finally, I could not hear my own thoughts.
On Thursday my daughter drove down to Borrby and I warned her for snowing. She did not really believe me, but quickly became aware of it when they passed Everöd. It poured down snow and half storms  The Friday was sunny and nice. A really nice winter day, though it will be spring . On Sunday it was snowing all day long. It came over 2 dm and it blew as it could down  in Österlen. Monday nice weather and I cleaned my balcony. Rebecca arrived late this afternoon and took a glass bubble and opened the balcony. Tuesday and the snow is falling down again and Robert and Kamran from Stockholm will come down and stay until Thursday, but most of the snow had melts in the evening. Wednesday ...... I'm bathing their Kerryblue terrier, Hipster and while I'm at work between 11.30-14.00 they blow him dry. I start cutting him when I get home and then we sit down on the balcony and enjoy a glass bubble. It's over 15 degrees hot and how many degrees it was in the sun I forgot to look after, but the neighbor picked up and sunbathed.... So it has been every second days weather.






My hotel room 

Monday night

Grooming Hipster

Nice weather at my balcony and Hipster ready 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt