Five days on Malta

Det var ett tag sen jag skrev på bloggen. Jag och Anna reste till Malta förra lördagen för att fira hennes mamma, som bor på Malta. Hon fyllde år i tisdags och hade ingen aning om att vi rest ner, så jag har inte kunnat göra några inlägg som kunde visa var vi var. Vi hade underbart väder, sol och varmt och som alltid när Anna och jag träffas, en massa tokigheter. Det är som om det är två blondiner som är ute på vift. På tisdagskvällen började jag bli sjuk och på natten fick jag hög feber och var helt täppt i näsan. Onsdagen var den finaste dagen och Anna gick ner till poolen för att sola, läsa och ta ett par kalla öl. Jag låg kvar på rummet och försökte sova och dricka mycket vatten för att bli bra. Annas pappa kom på eftermiddagen med tabletter som var bra mot feber, förkylning och influensa. Jag tog två och drog täcket över mig. Två timmer senare var jag mycket bättre och kunder gå ut och äta och ta en öl. På torsdagen reste vi hem och landade på Skavsta kl 14.30. Vi tog bussen till Nyköping och hoppade på ett tidigare tåg till Norrköping än vi bokat. I Norrköping försökte vi komma med ett snabbtåg ner till Hässleholm som avgick 2,5 timme tidigare. Det fanns fler som försökte, eftersom alla tåg var slutsålda och gick inte att boka om. Jag bad konduktören snällt och sa att vi hade nyfödda valpar som vi måste komma hem till och varje timma var viktiga. Lite tjat och en liten tår i ögat så fick vi hoppa på, men det satt långt inne, eftersom hon sagt nej till alla dom andra, men som jag sa....de andra har inga nyfödda valpar. Skönt att vi kom med för jag fick ett sms från SJ att vårt tåg, som vi hade bokat, kommer att vara mycket försenat. Nu var vi i Hässleholm kl 19 istället för kanske 23.  Väl hemma så var jag nästan lika dålig som på onsdagen, så det bliv att hoppa i sängen och sova. Jag jobbade på fredagen och försökte sen kurera mig, eftersom jag skulle jobba på hundutställning på söndagen. 

It was a while since I wrote on the blog. I and Anna traveled to Malta last Saturday to celebrate her mother, who lives in Malta. Her birthday was on Tuesday and had no idea we were down, so I could not make any posts that could show where we were. We had wonderful weather, sun and hot and as always when Anna and I meet, a lot of tomfoolery. It's as if there are two blondes who are out on a wave. On Tuesday night I began to get ill and at night I got high fever and was completely stuffy in my nose. Wednesday was the nicest day and Anna went down to the pool to sunbathe, read and have a couple of cold beers. I lay in the room and tried to sleep and drink a lot of water to get well. Annas dad came in the afternoon with tablets that were good against fever, cold and flu. I took two and pulled the cover over me. Two hours later I was much better and could  go out to eat and have a beer. On Thursday we went home and landed at Skavsta at 14.30. We took the bus to Nyköping and jumped on an earlier train to Norrköping than we booked. In Norrköping we tried to go with a fast train to Hässleholm, departing 2.5 hours earlier. There were more people trying, because all the trains were sold out and could not be rebooked. I asked the conductor kindly and said we had newborn puppies that we had to come home to and every hour was important. A little nagging and a small tear in the eye, so we had to jump on, but it was far away, because she said no to all the others, but as I said .... the others have no newborn puppies. Nice to get along because I received a sms from SJ that our train, as we had booked, will be very late. Now we were in Hässleholm at 19 instead of maybe 23. At home, I was almost as bad as on Wednesday so I had to jump in bed and sleep. I worked on Friday and tried to cure me because I would work at a dog show on Sunday.

Börjar med bästa fotot, då vi fått lite färg och är på väg till stranden
Me and Anna on our way to the beach 


Två bleka blondiner på väg . Vi har redan fått lite öl och sen blev det skumpa

Första dagen gick vi från vårt hotell in mot nästa stad/ by, Saint Paul's Bay. Vi trodde det var nära, men vi gick och gick. Vi fick skavsår och totalt hade vi gått 12,5 km 
We lived in Xemxija and had problems to pronounce it when we should take the bus home from the beach. We pronounce it as it was spelled, but the right pronounce is ( Shem chia) my god how funny we had when we realized.

Här stannar vi för att ta en god drink. Annas drink skall vara en pina colada och det var de sämsta drinkarna vi druckit
Terrible drinks 



Här under ligger jag och läser min bok

Pool aria at our hotel 

Pop Eye village on Malta





My favorite dish I had every day

On our way back to cold and rainy Sweden 

Comments

Unknown said…
Hej. Kul att ni kom det var en trevlig överraskning. Och tusen tack för den underbara presenten.Jag blev mkt rörd av den.

Popular posts from this blog

Skåne runt