Grooming a Kerryblue

Idag har jag klippt Kajsa och hon var mycket långhårig, så jag får klippa henne igen efter 1 maj. Hon såg ut som ett troll. Efter klippningen var hon lycklig och sprang på gräsmattan, så det gick inte att fotografera henne ordentligt.
Igår föddes 4 små Kerryblue terrier valpar med mycket intressanta stamtavlor hos Anna Grass, kennel Gunpowdwe's och Kajsas syster blev farmor. Så nu är där två hanvalpar till salu om någon är intresserad. Det är en fantastisk kombination.
Idag har jag också ställt på min bil. Jag har haft den avställd sen i november och den startade på första försöket. Jag körde 4 mil så batteriet skulle laddas, för imorgon kör jag till vejbystrand. Jag skall passa minsta barnbarnet på fredag.
Jag har också varit med om statusbestämma lägenheterna i vår bostadsrättsförening, så denna vecka har varit stressig och kommer så att vara resten av veckan. Imorgon efter jobbet skall vi ha brandsyn på husen. Jag har också fått 4 fler lektioner då en lärare slutade igår. Så sista helgen i april, från fredagen till tisdagen skall jag vara ute i stugan och vila upp mig, med lite trädgårdsarbete, göra upp in skön brasa i kaminen, äta gott och ta ett par glas vin. Jag skall riktigt koppla av, efter jag gjort vårstädningen klar.

Today I have groomed Kajsa and she was very long hair so I'll cut her again after May 1st. She looked like a yard sheep. After she was cut, she was happy and ran on the lawn, so I could not photograph her properly.
Yesterday 4 little Kerryblue terrier puppies were born with very interesting pedigrees at Anna Grass, kennel Gunpowdwe's and Kajsas sister became grandmother. So now there are two male puppies for sale if anyone is interested. It's a great combination.
Today, I have also registered my car. I have had the car a late retirement in November but it started on the first try. I drove 40 km to charge the battery, for tomorrow I drive to Vejbystrand. I will look after my smallest grandchild on Friday.
I have also been part of  the status of the apartments in our housing association, so this week has been stressful and will be the rest of the week. Tomorrow after work we will have a status on fire protection of the houses. I have also received 4 more lessons when a teacher ended yesterday. So last weekend in April,from Friday to Tuesday, I'll be out in the cottage and rest up with some gardening, make a nice fire in the stove, eat well and have a couple of glasses of wine. I'll rest after I done all spring cleaning.




Happy it's over...

Leka lite nu när man stått på ett trimbord i två timmar 


Här var jag mindre glad....knappt halvfärdig. Jag glömde ta foto på hur hon såg ut från början 

Fyra fantastiska valpar är födda...tre prinsar och en prinsessa

Comments

Unknown said…
Fina valpar,blir spännande att följa dem. Du har som vanligt häcken full, hos dig vilar inga ledsamheter. Njut av din lediga helg.

Popular posts from this blog

Skåne runt