Busy week....

Nu har vi haft fantastiskt väder sen första helgen i maj. Två helt underbara veckor med klarblå himmel, sol och temperatur på 27-28 grader. Just nu har vi ett riktigt värmeåskväder. Det har blixtat och åskknallat i en timme och det är inte slut än. Två gånger har det slagit ner här i centrum. Första gången det small höll jag på att ramla av soffan, så nu är alla kablar utdragna och antennen till tv. 
Min helg i sommarstugan var underbar och jag hann göra klart mina rabatter, bära in ved i vedboden, räfsa delar av tomten, där det hade ramlat ner många tallkottar. På eftermiddagen låg jag i skuggan och läste boken och kvällen var det grillning.
På lördagen såg jag Eurovision song Contest och som vanligt vinner en av de sämsta låtarna. Jag hade fortfarande Österrike, Australiens, Danmark och Holland på top fyra.
I tisdagskväll satt jag och Rebecca på min balkong och åt nypotatis, matjessill, gräslök och gräddfil. Till det drack vi bubbel. Rebecca kom även igår och då åt vi en soppa och drack gott vin. Min balkong har ett perfekt lägen och vi kan hålla koll på det mesta som händer i city.
Just nu håller jag på att sammanställa ett litet kartotek över böcker som jag läst. Jag funderade på att börja med ett över filmer också, men då får jag börja från april i år. Mitt minne är ju uselt så jag kommer inte ihåg mer än kanske 1% av filmer jag har sett tidigare, samma med böcker, men där vet jag att jag läst alla utgivna av vissa författare.
Denna helgen skall jag jobba på hundutställning här i Hässleholm.

Now we have had amazing weather since the first weekend of May. Two very wonderful weeks with clear blue sky, sun and temperature of 27-28 degrees. Right now we have a real heat storm. It has lightning and thunderstorms for an hour and it's not over yet. Twice it has hit down here in the center. For the first time, I was about to fell from the sofa, so now all cables are pulled out and the antenna to TV.
My weekend in the summerhouse was wonderful and I made all My flower beds , carry in at the woods, rake parts of the plot, where it had fallen down many pine cones . In the afternoon I lay in the shade and read the book and in the evening there was grilling.
On Saturday I saw the Eurovision Song Contest and usually win one of the worst songs. I still had Austria, Australia, Denmark and Holland at the top four.
On Tuesday night, Me and Rebecca sat on my balcony and ate new picked potatoes, pickled herring, chives and sour cream and we drank bubbles. Rebecca also came yesterday and then we ate a soup and drank good wine. My balcony has a perfect location and we can keep track of most things happening in the city.
Right now, I am compiling a small catalog of books that I read. I was thinking about starting with one over movies too, but then I get started from April this year. My memory is bad, so I do not remember more than maybe 1% of movies I've seen before, the same with books, but I know I read all published by some authors.
This weekend I will work at a dog show here in Hässleholm.

Love it....


New picked potato 

Nu är rabatter klar...gjort den lite större, satt ner dalier och taklökar, samt lagt ut tre säckar täckbark, så ogräset inte tagit över tills jag kommer ut nästa gång.


Jag och kusinen åt nypotatis och lite grillat före Eurovision song Contest 

Comments

Unknown said…
Vackert väder har ni varit väl värda. NI har haft bättre och varmare väder än vi har haft här på Malta.Vad Eurovision anbelangar, kan dom lägga ner den snart. Håller med dig om att Österrike skulle ha vunnit. Fin rabatt du har. Och ätit gott har ni gjort.Njut av livet!

Popular posts from this blog

Skåne runt