Dogshow This weekend

Imorgon reser jag upp till Stockholm för att bada föna och klippa Wickans son, Party-Line's Pearl Habor....Hipster. På söndag skall han ställas ut i Norrköping. Han behöver bara ett certifikat till för att bli svensk utställningschampion, så nu är jag så nervös. Skall jag vara ärlig, så har jag varit det i över en vecka. Här behövs två valium och en gin och tonic för att stilla  mina nerver 😱😇 Hoppas hoppas han blir champion. Jag har gått igenom min garderob flera gånger för att hitta något lämpligt att ha på mig när jag visar upp honom, men väderprognosen har ändrats flera gånger. Först visade prognosen att det skulle vara 20-21 grader, men för varje dag har det ökat på och just nu är prognosen 31 grader. Så nu får det bli mina rosa shorts och en vit och rosa randigt linne. Det är ofattbart hur varmt det är, även på natten. Min sömn har inte varit den bästa de senaste dagarna, dels fullmåne och dels värmen. Jag har inte somnat före kl 01 och sen upp och jobba, Inte roligt alls. Jag har packat ner allt så ikväll skall jag bara ta det lugnt och lite senare ikväll blir det kanske en film, eller bara sitta på balkongen och njuta  lyssna på på musik.

Tomorrow I travel to Stockholm to bathe and groom Wickan's son, Party-Line's Pearl Habor .... Hipster. On Sunday he will be exhibited in Norrköping. He only needs a certificate to become a Swedish show champion, so now I'm so nervous. Should I be honest, I have been it for over a week. Here I need two valium and a gin and tonic to adjust my nerves 😱😇 hope hope he will be champion. I have gone through my wardrobe several times to find something suitable to wear when I show him, but the weather forecast has changed several times. First, the forecast showed that it would be 20-21 degrees, but for each day it has increased and at the moment the forecast is 31 degrees. So now it will be my pink shorts and a white and pink striped linen. It is unthinkable how hot it is, even at night. My sleep has not been the best in recent days, partly full moon and partly heat. I have not fallen asleep before 1 o'clock and then get up and work, not funny at all. I've packed everything so tonight I'll just keep calm and a little later tonight, maybe it's a movie, or just sitting on the balcony and enjoying listening to music.




Hipster last August Bob for a Irish judge.





Happy owner 



Forecast for Sunday 

Hipster last time I groomed him

Comments

Unknown said…
På med linnet och shortsen och sen fixar du championatet.

Popular posts from this blog

Skåne runt