El ninja is visiting Sweden

Jetströmmen har tagit en nordligare bana och alla värmerekord för Maj månad är slagna. Värmen kommer att fortsätta ytterligare två veckor. Såg på gamla foto att även 2016 hade vi just idag 28 grader varmt, men resten av den sommaren vill vi glömma. Vi hade varmt och skönt fram till och med midsommar, sen regnade det mest bort och temperaturen föll 8-10 grader. Jag tror det blir en upprepning. När skolan slutat så kommer det dåliga vädret.
Ikväll visar "Uppdrag granskning" hur en del kända karlar blev anklagade för sexuella trakasserier, trots att utredning lagts ner. En blev friad av två åklagare, men tidningarna slog upp det med stora rubriken med namn och foto.#MeToorörelsen hade nått Sverige. Jag var redan i höstas skeptisk till alla olika anklagelser. För det första ...Varför anmäla händelser efter 10-15 varför inte direkt? En av dom tog sitt liv och fler hade självmordstankar. 
Det skall bli intressant och se. Därefter skall jag se på debatten mellan socialdemokraternas ledare och Sverigedemokraternas. Det är första gången de möts i en debatt och det kommer att bli intressant.
I måndags så satt jag på balkongen och drack ett glas vin och höll på med annat under tiden. Vad händer? Jo, glaset åker i golvet med allt vin i. Tur att det var vitt vin, så inga fläckar på trägolvet, men glaset gick sönder och det var inte rolig, eftersom jag tycker verkligen om de vinglasen och nu hade jag bara 5 st. Dagen efter gick jag till min andra second hand affär, Röda korset, och tänk där var ett glas, bara ett, som väntade på jag skulle komma och ta det. Vilken tur jag hade. På fredag skall jag resa upp till Stockholm....mera kommer i morgon 

The jet stream has taken a northerner course and all heat records for May month are beaten. The heat will continue for another two weeks. Looked at the old photo that even 2016 we had 28 degrees hot today, but the rest of that summer we want to forget. It was warm and nice until midsummer, then it was raining the most and the temperature fell 8-10 degrees. I think it will be a repeat. When school ends, the bad weather will come.
Tonight, "Mission review" shows how some famous men were accused of sexual harassment, despite the fact that investigations were terminated. One was released by two prosecutors, but the newspapers picked it up with the big headline with name and photo. The #Metoo had arrived to Sweden. I was already skeptical of all the various allegations this autumn. Firstly ... Why notify events after 10-15 why not directly? One of them took their lives and more had suicidal thoughts.
It will be interesting and see. Then I will look at the debate between the Social Democrats leaders and the Swedish Democrats. This is the first time they meet in a debate and it will be interesting.
On monday, I sat on the balcony drinking a glass of wine and doing something else in the meantime. What happens? Well, the glass goes into the floor with all the wine. Good luck, it was white wine, so there was no stain on the wooden floor, but the glass broke and sadly because I really like the wine glasses and now I only had 5 pieces. The next day I went to my second second hand shop, Red Cross, and think there was a glass, just one that waited for me to come and take it. What luck I had. On Friday , I will travel to Stockholm .... more will come tomorrow

Perhaps this is our summer this year in Europe 

My new wineglass 



Now it will be complete 


Lovley with a lot of plants..and shadow 

The weather tomorrow 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt