Just me......crazy me and the ninjas = Kerryblue

Egentligen har jag mycket att skriva om, så jag vet egentligen inte var jag skall börja. Jag får nog dela upp det. Det är mycket inom politiken som jag har åsikter om. Hur vårt Sverige ser ut nu. Hur politikerna har förstört det de senaste åren och det bara eskalerar, sjukvård, rättsväsendet, vårt samhälle och våra normer och kvinnors frihet/jämlikhet och skolan bara för att nämna några områden, men detta blir i annat inlägg. 
Jag är ju hundvakt åt dvärgpudel, lilla Hedda och hon är jätteduktig, men nu så följer hon mig vart jag än går. Igår tänkte jag ta av skalet på mina nyupptagna potatisar, som legat i kylskåpet i 10 dagar och eftersom de togs upp från potatislandet, så var där mycket jord på dom. Insåg ganska snabbt att det inte skulle bli lätt att ta bort skalet med en borste, inte heller jorden. Jag gick till min secondhand butik för stt se om han hade en "Amanda" dvs handdriven potatisskalare, men det hade han inte utan en en elektrisk och dom gillar jag inte. Jag sa till honom att kontrollera om den fungerade. Det gjorde den.....bra, packa ner den, men du får inte betalt, för så fort jag har skalat potatisen får du tillbaka den.
Sagt och gjort, jag gick hem skalade potatisen och gick sen och lämnade tillbaka skalaren. Jag berättade det för  Rebecca och hon höll på att skratta ihjäl sig. Mamma det gjorde du inte, sa hon. Tro fan att jag gjorde. Vad skulle jag med en elektrisk potatisskalare här i Hässleholm, när jag har en handdrivna Amanda ute i stugan, där nypotatisen finns.
Hedda och jag satt och såg på Tv och hon låg i mitt knä hela tiden. Onsdag natt låg hon i sin egen bädd, men igår stirrade hon på mig, vilket betydde att hon skulle ligga i min säng! Ok, sa jag, men lägg dig på min pläd, för mina lakan av egyptisk bomull får du inte skita ner. Hon fattade och la sig på pläden och låg där hela natten, duktig hund.
Nu har jag fått skickat till mig nytagna foto på Wickan och Tingeling. Skönt med personer som kan fixa det jag glömmer.....fota mina ninjor ( Kerryblue ) 
Ikväll skall jag bara se på Let's dance och vem jag håller på vet jag inte riktigt. Det får kvällens prestationer avgöra. Hoppas på Daniel och Jon Henrik.
Vi hörs imorgon igen. Nu när jag är hundvakt kan jag inte springa på krogen och dricka vin och drinkar.
Jag sätter mig på balkongen och tar ett eller två glas vin.....det är för varmt för rött.

.Actually, I have a lot to write about, so I really do not know where to start. I'll probably split it up. There is much within the policy that I have opinions about. How our Sweden looks like now. How the politicians have destroyed it in recent years and it just escalates, healthcare, the judiciary, our society and our norms and women's freedom / equality and school just to name a few areas, but this will be in another post.
I'm a dog watch for dwarf poodle, little Hedda and she's very good, but now she's watching me wherever I go. Yesterday I thought to take off the shell of my freshly caught potatoes, which had been in the refrigerator for 10 days and because they were taken from the potato land, there was a lot of soil on them. Soon realized that it would not be easy to remove the shell with a brush, nor the ground. I went to my secondhand shop to see if he had an "Amanda" ie hand-dried potato scale, but he did not have it without an electric one and I do not like them. I told him to check if it worked. It made it ..... good, pack it down, but I'll can not pay, as soon as I have peeled the potato you will get it back.
Said, I went home peeling the potatoes and then went back and left the scales back. I told Rebecca and she was laughing to die. Mom, you did not, she said. Believe it... I did. What would I do with an electric potato scaler here in Hässleholm, when I have a hand-driven Amanda in the cottage, where the new picked  is located.
Hedda and I sat watching TV and she lay in my knee all the time. On Wednesday night, she lay in her own bed, but yesterday she stared at me, meaning she was going to bed in my bed! Okay, I said, but lay on my blanket, you can not laying on my Egyptian cotton sheets. She took a seat on the blanket and lay there all night, good dog.
Now I have received newly taken photos on Wickan and Tingeling. Nice with people who can fix what i forget ..... shoot my ninjas (kerryblue)
Tonight, I'll just watch Let's dance and who I'm want to win , I do not really know. It can determine the evening's performance. Hope Daniel and Jon Henrik.
We'll be hearing tomorrow again. Now that I'm a dog guard, I can not run the go out  and drink wine and drinks.....just sitting on my balcony and have one or two glasses of white wine because it's so warm outside 

Wickans och Tingelings nya leksak ....new toy 

Tingeling watching the chimney sweep......no barking......most confused 

Same here...Wickan a bit confused...Who's on the roof.....Santa ???....in summer?.
Wickan 10 years old with bird wings ears





Wickan 7,5 years old and still very handsome 



Wickan and Elliott a dwarf poodle groomed as a Kerryblue 

Elliott ....Thinking that Hedda is going to have same grooming...love it.

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt