Listen to music....

Just hemkommen från hundutställning. Jag har jobbat på Bassetklubbens utställning och som vanligt mycket trevligt. Vi hade tur med vädret, växlande ...sol lite moln och när vi var klara kom lite fint regn.
Jag och dvärgpudeln ligger nu på soffan och vilar och lyssnar på musik. Jag gjorde en ny spellista på spotify igår och nu lyssnar vi på den. Det är en blandning av helt nya låta och riktigt bra från 70-80 talet och blandning av det mesta reggae , blues, techno, smörsånger, country ( som jag egentligen inte tycker om) irländsk musik, låtar från Eurovision och nya poplåtar. Listan är riktigt bra, så jag är nöjd. 
Just nu lyssnar jag på Paul McCartny (Wings) Mull of Kintyre.
Idag är det Power meeting i Hässleholm. Hela stan är fylld med amerikanska gamla vrålåk, Rednecks, Hillibillies och det är inget jag gillar. Fulla tokiga halvidioter runt om i stan. Jag stannar inomhus och är tacksam över att de har har dragit ut körslingan  från centrum, men här kommer säkert vara några bilar utanför där jag bor. Vi får se om jag kan sitta på min balkong, eller om jag skall stanna kvar härinne och slöa på soffan och lyssna på musik. Om någon har spotify och vill lyssna på listan så säg till, jag kan skicka över min länk.
Nu spelar Fleetwood Mack......I need Your love so bad och efter den Österrikes bidrag i årets Eurovision. Ikväll då måste jag komma isängen tidigt. I natt somnade jag inte före 01.30 och det blir en tidig morgon i morgon eftersom jag jobbar på utställning igen. Inte undra på att jag egentligen är singel. Hur skall jag ha tid till att leta efter en Karl?? Jag jobbar måndag- fredag och helgerna är jag på hundutställning och de snyggast karlarna är gay och inte intresserad av mig. På AW är killarna i min dotter och sons ålder. Ha, vilket dilemma, men jag trivs med som det är. Jag är mig själv och gör precis som jag vill och som punkt på det en ny låt med Fleetwood Mack...Over My head och efter den Dire Straits Private investigation och Ben E. King med River of tears och Rastaman med Bob Marley 

Just returned from a dog show. I have worked at the Basset Club's exhibition and as usual very nice. We were lucky with the weather, changing ... sun a little cloud and when we were done some nice rain came.
Me and the dwarf poodle now lie on the couch and rest and listen to music. I made a new playlist on Spotify yesterday and now we listen to it. It's a mix of brand new songs and really good from the 70's and 80's, mixing mostly reggae, blues, techno, butter songs, country (I do not really like) Irish music, songs from Eurovision and new pop songs. The list is really good, so I am satisfied.
Right now I listen to Paul McCartny (Wings) Mull of Kintyre.
Today is the Power meeting in Hässleholm. The whole town is filled with American old wreck, Rednecks, Hillibillies and that's nothing I like. Whole crazy halftiots around the town. I stay indoors and am grateful that they have pulled out the driveway from the center, but there will surely be some cars outside where I live. We'll see if I can sit on my balcony, or if I'm going to stay here and rest on the couch and listen to music. If someone has spotify and want to listen to the list so say, I can send over my link.
Now, Fleetwood Mack plays ...... I need Your love so prayed and after the Austrian contribution in this year's Eurovision. Tonight, I have to come to the bed early. Tonight I did not fall asleep before 01.30 and it will be an early morning tomorrow because I work at the show again. No wonder I'm single. How should I have time to look for a man ?? I work Monday-Friday and the weekends I am at a dog show and the nicest men are gay and not interested in me. At AW, the boys are in my daughter's and son's age. Ha, what a dilemma, but I like it as it is. I am myself and do just as I want. And now a new song of Fleetwood Mack, Over my head and after .. Dire Straits Private investigation..Ben E. King Rivers of tears and Bob Marley Rastaman.
My playlist 

Very good blues

https://youtu.be/oPDjWgMhhKM 
Love love music 

Need music so my body can work 


Really handsome man

15 years old veteran 

Hedda relaxing 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt