Memories from Facebook

För två år sedan åkte jag med Hurtigrutten och det var absolut den bästa resa jag gjort. Naturen var helt fantastiskt och maten en smakorgasm. Jag kommer aldrig glömma torsken vi fick när vi närmade oss Lofoten. Det som jag ätit tidigare som torsk har varit allt annat. Detta var helt fantastiskt.
Jag har nog några utkast från resan och nu är allt som hände preskriberat . 
Resan började med att jag blev av med mitt pass. Jag hade det när jag gick på flyget i Köpenhamn, sen hade vi en övernattning på Gardemoen innan vi reste vidare till Kirkenäs och just där saknade jag passet och sen en massa problem att polisanmäla det ombord på en båt.
Vi hade verkligen valt rätt tidpunkt för resan, eftersom vi hade helt vindstilla, vilket gjorde att kaptenen kunde välja annan färdväg genom trängre passage och smalare fjordar. Jag tror det var den enda veckan på ett par år som det var vindstilla en hel vecka.

Two years ago I went with Hurtigruten and it was definitely the best trip I made. The scenery was absolutely amazing and the food was a taste of flavor. I will never forget the cod we got when we approached Lofoten. What I've eaten earlier like cod has been anything else. This was absolutely amazing
The trip started with a lost of my passport. I had it when I went on a flight in Copenhagen, then we had an overnight stay at Gardemoen before we went on to Kirkenäs and just then I realized that my passport was missing and then a lot of trouble to report to police on board a boat.
We had really chosen the right time for the trip, because we were completely windless, which allowed the captain to choose another route through narrow passage and narrower fjords. I think it was the only week in a couple of years as it was windless  for a whole week.

Passing polar circle 






Comments

Unknown said…
Den resan hoppas jag ngn gång i framtiden kunna göra. Det ska vara en fantastisk upplevelse.

Popular posts from this blog

Skåne runt