Form Krakow to last day in school

Sista dagen i Krakow tänkte jag gå och handla lite i mina favorit butiker, men det var för varmt och jag hittade inget, så jag sparade lite pengar. Det blev lite gin och tonic så jag inte skulle få solsting😳😇🍸När jag satt på flygplatsen fick jag sms från min son. Det behövde barnvakt på måndagen, så jag fick ordna så jag inte behövde vara på skolan på måndagen. Jag hade tänkt åka till stugan på söndagen med alla mina tomat och chilliplantor, så jag skulle ändå vara på plats. Det var bestämt att jag skulle passa Wickans dotter Kajsa måndag-torsdag, så jag fick meddela att jag hämtar henne redan på söndag vid 9-10 tiden. Jag var lite orolig att mina plantor inte skulle få plats i min lilla bil, men eftersom jag inte hade någon direkt packning, så klarade jag av att få in dom. De flesta stod på golvet vid passagerare sätet, på golvet bakom förarsätet och chilliplantorna längst bak. Väl ute i stugan fick jag åka och köpa 3 stora säckar planteringsjord och 10 plastspannar. Jag hade kvar 7 st från i fjol. Det tog ett par timmar att få allt på plats. Det har varit mycket torrt och allt gräs på tomten var brunbränd. Det såg för hemskt ut och alla mina jordgubbsplantor mycket torra, så inga jordgubbar iår att tala om. Däremot var salladen jättefin, men de var planterade i blomsterlådor, så det lilla vatten de har fått, när min bror har vattnat, har stannat kvar i lådan. 
På måndagmorgonen kom alla mina barnbarn, Eric, Isabelle och lilla Alexandra. Det gick smärtfritt. Eric och Isabelle räfsade kottar och jag torrt gräs. Det blev lite promenader med Kajsa och Alexandra bl.a upp till fotbollsplanen där Eric trixade lite med fotbollen. Tiden gick fort och helt plötsligt var klockan 16.30 och Frida kom och hämtade dom. Jag åkte hem en timma senare. Idag har eleverna haft skolavslutning  och nu väntar ett långt sommarlov.

The last day in Krakow I thought to go shopping in my favorite stores, but it was too hot and I did not find anything, so I saved some money. It became a bit gin and tonic so I would not get sik. 😳😇
When I was at the airport, I received sms from my son. He needed babysitting on Monday so I had to arrange so I could not be at school on Monday. I had planned to go to the My summerhouse with all my tomatoes and chillies, so I would still be in place. It was decided that I would havevWickan's daughter Kajsa Monday-Thursday, so I  pick her up already on Sunday at 9-10. I was a little worried that my plants would not fit in my little car, but because I had no direct packing, I managed to get them in. Most stood on the floor of the passenger seat, on the floor behind the driver's seat and the chilli-plants at the rear. Out in the cottage, I had to go and buy 3 big bags of planting soil and 10 plastic pans. I had 7 left from last year. It took a couple of hours to get everything in place. It has been very dry and all grass on the plot was brown-brown. It looked terrible and all my strawberry plants were very dry, so no strawberries this year to talk about. By contrast, the salad was great, but they were planted in flower boxes, so the little water they have received when my brother has watered has stayed in the box.
On monday morning all my grandchildren, Eric, Isabelle and Little Alexandra came. It went painlessly. Eric and Isabelle shrugged  paws and I dry grass. There was some walking with Kajsa and Alexandra, up to the football field where Eric tripped a little with the football. Time passed suddenly at 4.30 pm and Frida came and retrieved them. I went home an hour later. Today, students have finished schooling and now a long summer vacation is waiting.

Isabelle loves Kajsa and spend the hole day with her

Barnarbete ....duktiga som räfsade alla kottar


Eric scored....goal 

Now it was Eric's turn to walk with Kajsa 

Me walking around with Alexandra

Alexandra and Kajsa.....Kajsa got some kisses 

If the kids should choose....they had been like this all day.....but grandma are in charge, 
So only for awhile 

Lots of walking 

Almost forgot my photo from my hotel....nice just on the square 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt