I was right..


Jag trodde först att jag hade fel, men det visade dig att det var ett misstag. Jag har i över en månad sagt att vädret kommer att växla runt den 12 juni och det gjorde den i måndags. Temperaturen sjönk 8-10 grader och vi fick de första regndropparna på flera veckor. Alla har väntat på regn. Det är så torrt så bönderna blir tvungna att nödslakta några av sina kor, så fodret kommer att räcka i vinter om inte det börjar regna i minst en vecka. En kollega på jobbet visste inte om han skulle arbeta som lärare på sommarskolan, som håller på under två veckor. Jag sa till honom att göra det eftersom vädret skall vara sämre/dåligt då, så i måndags tänkte han på mig när vädret blev sämre och var tacksam att han lydde mig och tog jobbet. Just nu åskar det och Kajsa ser lite misstänkt ut. Hon gillar inte åska, men jag har radion på och ligger här och skriver på bloggen, så hon verkar inte bry sig så mycket om mullrandet. Det är dags för mig att packa väskan igen. I morgonkväll åker jag ut till sommarstugan igen, för på fredagsmorgon flyger jag från Ängelholm till Umeå. Det är dags för hundutställningen i Vännäs där jag alltid jobbar. 

I first thought I was wrong, but it showed  it was a mistake. For more than a month, I have said that the weather will change around June 12 and it did it on Monday. The temperature dropped 8-10 degrees and we got the first raindrops for several weeks. Everyone has been waiting for rain. It's so dry so the peasants are forced to kill some of their cows so the feed will be enough for winter unless it starts to rain for at least a week. A colleague at work did not know if he would work as a teacher at the summer school, lasting less than two weeks. I told him to do it because the weather would be worse / bad then, so on Monday he thought of me when the weather got worse and was grateful that he obeyed me and took the job. Right now it's thundering and lightning  and Kajsa looks a little suspicious. She doesn't like  thunder, but I have the radio on and lie here and write on the blog and she does not seem to care much about the mole. It's time for me to pack the bag again. Tomorrow night I go to the summer house again, because on Friday morning I fly from Ängelholm to Umeå. It is time for the dog show in Vännäs where I always work
Right now thunder and lightning....and some heavy rain 

Me the weather witch

Kajsa near me....but don't care it's thundering 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt