My life made a whole change

På kort tid har mitt liv gjort en helomvändning, från pensionär till nykär fjortis och heltidsanställd speciallärare i matte och NO. Jag skall börja jobba heltid igen i Kristianstad och ha Jan Herngren till min chef, så nu blir det "Jan och jag" igen. Det skall bli riktigt spännande och roligt och jag får riktigt bra betalt för att vara icke behörig special lärare. Den högst betalda i kommunen, men å andra sidan så har de inte höga sociala kostnader för mig. Vem som har lyckats fånga mig...... En 59 årig dansk, som jobbar i Köpenhamn, men bor i Helsingborg. Han vet hur man klär sig och vi är mycket lika varandra till smak och intressen, tror jag....
I tisdags åkte jag till Helsingborg och stannade till fredagen, då jag åkte ner till Rebecca i Borrby. Vi skall ha lite sköna dagar och på måndag åker jag ut till stugan igen. 
Rebecca och jag satt och väntade på månförmörkelsen, men månen kom inte upp förrän vid midnatt och då var det försent. Det enda vi fick se var en blodröd stjärna. 
Idag har jag varit duktig och promenerade 6,6 km och simmade några längder. Det var på gränsen ....sista kilometrarna i solsken. Imorgon får jag gå ut lite tidigare så det inte blir så varmt.

In a short period of time my life has made a whole change, from retiree to new in love fourteenth and full-time remedial teacher in math and biology  I will start working full time again in Kristianstad and have Jan Herngren to my boss, so now it will be "Jan and I" again. It will be really exciting and fun and I get really well paid for being a non-qualified remedial teacher . The highest paid in the municipality, but on the other hand, they do not have high social costs for me. Who has managed to catch me ...... A 59-year-old Danish, who works in Copenhagen, but lives in Helsingborg. He knows how to dress and we are very similar to each other to taste and interests, I think ....
On Tuesday I went to Helsingborg and stayed for Friday, when I went down to Rebecca in Borrby. We will have some nice days and on Monday I will go to the cottage again.
.Rebecca and I sat waiting for moon eclipse, but the moon did not get up until midnight and then it was late. All we saw was a blood red star.
Today I have been good and walked 6.6 km and swam some lengths. It was hard .... the last kilometers in the sunshine. Tomorrow I will go out a bit earlier so it's not getting hot.



Lovley Österlen....


Det var över 30 grader i Helsingborg, då vi åkte till Köpenhamn via båten till Helsingör, där vi startade turen med en Gammeldansk och sen till saluhallen i Köpenhamn och åt fantastiska smörrebröd och en god färsköl


På kvällen satt vi på balkongen och njöt av det underbara vädret.

Fantastiska molnformationer nere i Borrby

Lite nyttig mat och rosé vin



Hästarna på ängen i solnedgång ( men bara en på bilden)

Prosecco breakfast 

Comments

Unknown said…
Grattis till jobbet och än en gång grattis till ditt nya förhållande.

Popular posts from this blog

Skåne runt