This night I had a really bad pain

Igår när jag gick  och la mig hade jag ont i käken. Jag tänkte att jag kanske har pressat ihop käkarna. Smärtan gick ner mot halsen och jag tyckte inte jag kunde andas normalt. När jag borstat tänderna och hoppat isängen, låg jag och läste lite. Jag släckte lampan och la mig på sidan. Det gick inte, det gjorde så ont i bröstet. Jag hade ont överallt. I nacken, käken, halsen och framförallt i bröstet. Jag funderade på att skicka ett sms till min dotter att hon fick ringa på morgonen och se om jag lever..
Jag funderade på att ta bilen och köra till akuten elle ringa efter en ambulans. Jag tog mina händer och höll om käken och la en kudde mellan brösten. Det lättade lite och jag måste ha somnat. Jag vaknade 1,5 timme senare och frös, så jag fick ta på mig pyjamas och en pläd. Somnade igen och vaknade 6.30 och den värsta smärtan hade lagt sig. Somnar igen och sover till 9.30 och har inte mycket ont. Då slår det mig. Jag åt förmycket blomkål och min mage tål inte detta, så hela natten har jag pinats av de värsta koliksmärtorna! Idag har jag inhandlat kryddnejlika, kanel, ingefära och kamomillte. Jag har druckit detta te hela dagen samt sovit ett par timmar efter lunch. Nu mår jag helt ok igen och det spelar ingen roll hur gott blomkålsmoset var så aldrig igen. Denna smärtan önskar jag knappt min värsta fiende.

Yesterday when I went to bed I had a pain my jaw. I thought I might have squeezed my jaws together. The pain went down my neck and I did not think I could breathe normally. When I brushed my teeth and jumped the bed, I lay and read a little. I turned off the lamp and put me on the side. It did not work, it hurt in my chest. I was hurt everywhere. In the neck, jaw, throat and above all in the chest. I was thinking about sending a text message to my daughter that she had to call in the morning and see if I were alive 
I was thinking about taking the car and driving to the emergency room or calling for an ambulance. I took my hands and held the jaw and put a pillow between the breasts. It was a little easier and I must have fallen asleep. I woke up for 1.5 hours later and froze, so I had to wear pajamas and a blanket. Fell asleep and woke up at 6.30 and the worst pain had subsided. Sleeping back and sleeping until 9.30 and did not feel very bad. Then it hits me. I ate the prey cauliflower and my stomach does not tolerate this, so all night I've been pinched by the worst colic pain! Today I have purchased cloves, cinnamon, ginger and camomile. I have been drinking this tea all day and sleeping a couple of hours after lunch. Now I'm okay again and it does not matter how good the cauliflower was, never again. This pain, I hardly wish, my worst enemy.

Comments

Unknown said…
Ta det lugnt med blomkål!

Popular posts from this blog

Skåne runt