Time flies too fast

Det är inte klokt vad tiden flyger iväg. Det är en vecka sen jag skrev här och vad har jag då gjort under den gångna veckan? Förra torsdagen kom en av mina fd. karlar och besökte mig. Den var 50 år sedan vi träffades första gången och vi hade ju mycket att prata om. Många roliga minnen. Det blev lite bubbel och grillafton och vi gick t.o.m ner och badade. Även jag doppade mig. På fredagen åkte jag hem till Hässleholm. Jag skulle jobba på hundutställning på lördagen och söndagen för Tollarps brukshundklubb. Fredagkväll och lördag kväll gick min tvättmaskin för fullt tryck. När jag kom hem på söndagkväll var jag helt slut av värmen. Temperaturen kom upp i 30 grader, så jag beslutade att inte köra ut till stugan förrän på måndag morgon. Gårdagen gick till att bädda sängarna med mina nya bäddmadrasser, som min dotter hade levererat till min lägenhet. Sen var det bara att börja vattna alla plantor och blommor. Idag kom mina barnbarn. Anders och Frida skulle till Danmark. Eric ville snabbt ut och räfsa, så han kunde tjäna 100kr. Vi hade trevligt. Såg på Madagaskar, fikade, räfsade, promenerade med Alexandra ner till stranden och hem igen, sen räfsade vi igen. Nu ikväll kom äntligen en regnskur☔️☔️. Här har det inte regnat regält på över 2,5 månad, jo vi fick en åskskur för en månad sen, men det gjorde inte mycket nytta för trädgården.
I morgon är det dags för en date, vad det nu skall vara bra för 😳🤔

It's crazy  what time is flying away. It's a week since I wrote here and what have I been doing over the past week? Last Thursday one of my former boy friends came and visited me. It was 50 years since we met for the first time and we had a lot to talk about. Many fun memories. It was some bubble wines and grilled and we went down and bathed.........Even I  . On Friday I went home to Hässleholm. I would work at a dog show on Saturday and Sunday for Tollarps brukshundklubb. Friday night and Saturday night my washing machine went to full pressure. When I got home on Sunday night, I was completely out of heat. The temperature came to 30 degrees, so I decided not to drive to the cottage until Monday morning. Yesterday I made the beds with my new mattress mattresses, which my daughter had delivered to my apartment. Then it was just to start watering all the plants and flowers. Today my grandchildren arrived. Anders and Frida were going to Denmark. Eric wanted to get out and rake so he could earn 100kr We had a nice time. Saw the movie Madagascar, some snacks , ranted, walked with Alexandra down to the beach and home again, then we ripped again. Now tonight, finally a rain shower came. Here it has not been rainfall for over 2.5 months, ...yes,  we got a thunderstorm a month ago, but it did not make much use for the garden.
Tomorrow, it's time for a date, what's good for 😳🤔



From the dog show...American hairless terrier


Danish smörrebröd ...me and My brother last night

Isabelle and Eric

Nice work


Resting

My new book and a GT ...sittning in the shadow 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt