Time for new priorities

Nu är det dags att ändra mina prioriteringar. Den senaste tiden har det varit måla, slipa, olja, inreda, städa mm. Nu har jag bestämt att mina måsten får komma längre ner på listan och jag flyttar upp mig själv överst. Vem vet, jag har kanske bara 6 veckor ledigt kvar på sommaren och de tänker jag ta till vara på.
Idag var det lite molnigt, så det var en bra dag att börja mina promenader längst strandkanten. Jag får sparka mig själv i baken för att ta tag i promenaderna nu när jag inte har en hund att gå ut med. Promenera längst stranden är rogivande och lite tungt, när man går i lös sand. När jag kom tillbaka, så blev det lite styrketräning, men egentligen skulle jag nog behöva minst det dubbla, men jag tror nog att det är bättre att ta det lite lugnare. 
Mina växter är nog glada över ytterligare en lite molnigare dag, så de får lite andhämtning och jag behöver inte vattna så mycket.
En sak irriterar jag mig på.....flugor och speciellt spyflugor. Jag tror inte jag har sett så många flugor något år som vi har nu iår. Varje dag ligger det hur många flugor dom helst på fönsterbrädan. Jag har ett bra medel som stryks på som en tuschpenna på fönsterrutan och flugorna dör, men spyflugorna tål lite mer så de flyger runt en lite halvt drogade och för ljud.
I måndags började jag med en ny bok, Se dig inte om av Karin Fossum. Tyckte den verkade bekant och insåg ganska snart att jag hade läst den för kanske 10 år sedan. Jag kom inte ihåg vem som var mördaren, så det var bara att läsa om den igen och nu idag har jag börjat med "När djävulen håller ljuset" också av Karin Fossum. Jag får hoppas att jag inte har läst denna.

Now it's time to change my priorities. Recently, it has been painting, grinding, oiling, decorating, cleaning, etc. Now I have decided that "my must" get farther down the list and I move myself up at the top. Who knows, maybe I only have 6 weeks left in the summer and they, I intend to take care of.
Today it was a little cloudy, so it was a good day to start my walks along the shore. I have to kick myself in the back to take the walks now that I do not have a dog to go out with. Walking along the beach is calm and a little heavy when walking in loose sand. When I came back, it became a little strength training, but really I would probably need at least the double, think it's better to take it a bit calmer.
My plants are happy for a little more cloudy day, so they get a little breath and I do not have to water so much.
One thing I annoy myself with ..... flies and especially fluffy flies. I do not think I've seen so many flies any year we have this year. Every day, how many flies there are on the windowsill. I have a good means that is stretched like a pencil on the windowsill and the flies die, but the fluffers can withstand a little more so they fly around a little half droughts and have loud noises 
On Monday, I started with a new book, Do not Look  by Karin Fossum. Did it seem familiar and realized quite soon that I had read it maybe 10 years ago. I did not remember who was the killer, so it was just to read about it again and today I have started with "When the Devil Holds Light" also by Karin Fossum. I hope I have not read this.





My view on my walking in the sand


On my way back home 

I love this tree, but watch out when you get under it, so u don't hurt yourself 

My dinner. Chicken with mashed cauliflower...really tasty 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt