Today I visit a second-hand market

Idag gick jag in på loppmarknaden i Grevie, som idrottsklubben har. Jag skulle se om de hade någon snygg hylla till sommarstugan. Jag gick där med måttband och mätte och hittade en som skulle passa bra här, så jag hoppas den är kvar när min bror kommer eftersom den inte får plats i min lille bil. När jag gick där så får jag syn på en fantastiskt snygg tavla som står på en byrå. Tänkte direkt på Kamran och hans fina saker från Persien, så jag tog den och den var billig. Oj vad glad jag var som gick in där men det var nästan jag hade missat den, eftersom jag är så förvirrad som jag är. Jag var alldeles säker på att de öppnade klockan 13, så jag gick först in och köpte blommor och kom till loppisen 5 min i 13 och såg att där var öppet. Bra att de öppnar lite tidigare, tänkte jag, men ser sen öppettider  måndag 10.00-13.00.😱😱
Snart är trädgården klar. Jag behöver iallafall inte klippa gräset då det är alldeles sönderbränt. Ogräset håller sig också borta från rabatterna. Idag har jag sått sallad och spenat igen samt sockerärtor. Det är andra  omgången..... Salladen tredje, då andra omgången börjar ta sig. Det blir mycket springande med vattenkanna eftersom vi har haft bevattningsförbud nu ett tag. Vattnet håller på att ta slut, så man får spara så mycket det går, men mina odlingar måste ha lite vatten varje dag.
Nere i Karibien har orkan säsongen börjat. Igår natt  drog den andra tropical stormen rakt över St. Kitts/Nevis med regn och åska. En del tyckte det var mer en orkan, så orkansäsongen kan bli besvärlig. Båtarna mellan öarna har inte kunnat gå idag. 

Today I went to the second-hand market Grevie, which the sports club has. I would see if they had a nice shelf for the summer cottage. I went there with tape measure and measured and found one that would fit well here, so I hope it's left when my brother comes because it does not fit into my little car. When I went there, I get a look at a fantastic looking board on a chest of drawers. Thought directly on Kamran and his nice things from Persia, so I took it and it was cheap. Oh how happy I was who went in there but it was almost I had missed it, because I'm as confused as I am. I was pretty sure they opened at 13 o'clock, so I first went in and bought flowers and came to the second-hand 5 min before13 and saw that there was open. Good that they open a little earlier, I thought, but opening hours Monday 10.00-13.00.😱😱
Soon the garden is ready. In any case, I do not need to cut the grass as it is completely broken down. Weed also abandons the discounts. Today I have sown lettuce and spinach again as well as sugar peas. It's the second round ..... The saloon third, when the second round starts to recover. It's going to be a lot of jumping with water boiler because we've had irrigation ban now. The water is running out, so you can save as much as you can, but my crops must have some water every day.
Down in the Caribbean the hurricane season has begun. Last night, they had the second tropical storm straight across St. Kitts / Nevis with rain and thunder. Some thought it was more hurricane so the hurricane season could be difficult. The boats between the islands have not been able to go today.

My lovely board / picture from second-hand market 


My tomatoes..... I have 10 plants and right now over 200 tomatoes waiting to get ready 

My habanero and hot chili  2 habanero and 5 chili

My lettuce ..



Hurricane Beryl hits Nevis ( st.Kitts/Nevis are in the middle of the red)

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt