A Very busy week and dogshow in Ronneby

Det har varit en händelserik vecka. Förra helgen jobbade jag på hundutställning i Ronneby. Jag jobbade med Ingrid Hector från Belgien och det var mycket roligt. Hon var en mycket bra och kunnig domare och vi hade några riktigt fina hundar, trots att de bästa var nere i Amsterdam på världsutställningen, som gick samma helg.
I tisdags började jag mitt nya arbete på Fröknegårdskolan i Kristianstad och det känns riktigt bra. Vi har haft planering och kick off.
Jag kommer att trivas med många av lärarna och de som jag skall jobba med kommer att fungera bra.
Min " kille" kom till mig i torsdagskväll och vi käkade lite, sen gick vi till lobbybaren där vi träffade Rebecca och Tessan. Vi gick hem relativt tidigt ( 21.30) men somnade sent. Vi låg och pratade och pratade, så vi har lärt känna varandra ordentligt. Det känns så fantastiskt bra. På fredagen var det dags för eldprovet.....vi gick på AWn och det var riktigt trevligt.....är det en sak han klarar av så är det att klä sig stiligt och snyggt och det är jag inte van att se. Han åkte hem på söndagkvällen och det känns lite trist, för nu är man tillbaka i vardagen igen.
Idag kom eleverna till skolan och vi alla lärare presenterades för eleverna. Det var inte större skillnad på dessa elever jämfört med eleverna på läredaskolan, så jag ser verkligen fram mot att jobba med dessa elever på Frökengårdskolan

It has been an eventful week. Last weekend I worked at a dog show in Ronneby. I worked with Ingrid Hector from Belgium and it was a lot of fun. She was a very good and knowledgeable judge and we had some really nice dogs, although the best were down in Amsterdam at the World dogshow , which went the same weekend.
On Tuesday I started my new work at Fröknegård School in Kristianstad and it feels really good. We have had planning and kick off.
I will be delighted with many of the teachers and the ones I will work with will work well.
My "guy" came to me on Thursday night and we had dinner, then we went to the lobby bar where we met Rebecca and Tessan. We went home relatively early (21.30) but fell asleep late. We lay and talked and talked so we got to know each other properly. It feels so amazingly good. On Friday it was time for the  "ordeal by fire".... we went to AWn and it was really nice ..... is it one thing he can handle, it's dressing handsome and nice and I'm not used to seeing . He went home on Sunday night and it feels a bit sad, because now you are back in everyday life again.
Today, the students came to school and we all teachers were presented to the students. There was no greater difference between these students compared with the students at the learning school.


BIR och bim i Ronneby



Kick off i Kristianstad


Några av mina nya arbetskamrater

På väg hem från AWn och tittade på starten 


Lite kräftor efter AWn

En liten löjroms toast

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt