Begins to be restless...time to say goodbye

Jag har alltid trivts att vara i sommarstugan, lugnt och skönt, men nu sen jag träffat honom, mannen i mitt framtida liv, börjar jag bli rastlös och vill hem. Eftersom jag varit ute i stugan hela sommaren, så har min lägenhet "legat i dvala" och där är mycket att göra. Jag måste städa hela lägenheten, balkong mm
Jag tänker köra hem imorgon, men då går det åt helvete med mina tomatplantor. Jag får försöka ta med mig tre stycken. Chilifrukterna får jag skörda och göra lite chilisås och stark chutny. Jag kan ju alltid hoppas på att det kommer att regna lite. Denna helgen var han här på besök och det var en angenäm upplevelse. Helgen som kommer skall jag arbeta på hundutställningen i Ronneby, en av Sveriges vackraste utställningsplats. Det skall bli roligt och säkerligen trevligt. 
Idag har jag tagit min promenad på heden och kört mitt träningsprogram...känns skönt, eftersom vågen visade 3 kg mindre idag än när jag kom ut efter midsommar.
Jag tänker börja packa ner mina saker redan idag, så jag ser vad jag får plats med i min lilla bil. Nästa gång jag kommer ut här, är slutet av augusti, sen vet jag inte om det kan bli någon mer helg i höst innan stugan låses inför vintern.

I have always enjoyed staying in the summer house, calm and nice, but now that I met him, the man in my future life, I start to be restless and want to go home. Since I have been in the cottage all summer, my apartment has been "dormant" and there is a lot to do. I have to clean the entire apartment, balcony etc.
I am  going to drive home tomorrow, but then It's  going to hell with my tomato plants. I may try to bring me three. I can harvest the chili peppers and make some chilli sauce and strong chutny. I can always hope that it will rain a little. This weekend he was here on a visit and it was a pleasant experience. For the weekend, I will work at the dog show in Ronneby, one of Sweden's most beautiful exhibition grounds. It will be fun and certainly nice.
Today I have taken my walk and ran my training program ... feels nice because the scale showed 3 kg less today than when I came out after midsummer.
I was going to start packing my stuff already today so I can see what I'm getting into my little car. Next time I come out here is the end of August, then I do not know if there can be a weekend in the fall before the cottage is locked before the winter.



Time to say goodbye 



Bromans .......snygga skor

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt