First week with the students

Denna veckan började eleverna skolan och tisdag- fredag har varit inskolningstid med olika aktiviteter.
I tisdags blev vi  lärare presenterade för eleverna och på onsdagen följde jag med delar av årskurs 9 på rundvandring i Kristianstads centrum och tivoliparken. Vi promenerade dit och hem igen och det blev för min del lite över 10 km den dagen. På torsdagen var jag med delar av årskurs 7 och vi var på en idrottsplats i närheten av skolan. Eleverna hade 6 kamp och det var roliga stationer bl.a hoppa säck o köra en kompis i en skottkärra. Det var sol och över 28 grader varmt. Jag slutade vi middagstid för att möta upp min kärlek vid tvåtiden. Vi var ute i stugan och jag skulle åka till Visby fredag middag å, så det var inte många timmar vi fick, men bättre än inga alls. 
Jag åkte alltså till Visby för att jobba på hundutställning denna helgen. Utställningen var nationell på lördagen och internationell på söndagen. Jag var med i bestyrelsen och vi hade lite att ta tag i bägge dagarna, men inga större saker som inte gick att lösa. Det var lite småsaker här och där. 
Wickans barnbarn ställdes bägge dagarna och hon blev bäst i rasen både lördagen och söndagen.
I år fick vi en fantastisk tapas buffé på fredagen och god domaremiddag på lördagen. Det har varit lite fina gliringar i helgen ang Broman in love...... 😉😍 men det bjuder jag på , för det är en fantastiskt känsla.
This week, students started school and Tuesday-Friday has been training time with different activities. On Tuesday we became  presented to the students and on Wednesday I followed parts of grade 9 on a walking tour in Kristianstad city center and the tivoli park. We walked there and home again and it became a little over 10 km that day. On Thursday I was with parts of grade 7 and we were at a sports ground near the school. The students had 6 games and there were fun stations, including a jump bag and driving a mate in a wheelbarrow. It was sunny and over 28 degrees hot. I finish work  at 12 am and drove  to meet my love at two o'clock. We were out in my summer cottage  and I was going to Visby Friday afternoon, so there were not many hours we got, but better than none at all.
I went to Visby to work at a dog show this weekend. The exhibition was national on Saturday and international on Sunday. I was in the board and we had a little time to go both days, but no big things that could not be solved. There were little things here and there.
Wickan's granddaughter  was placed both days and she became best in the breed both Saturday and Sunday.
This year we had a fantastic tapas buffet on Friday and good judging dinner on Saturday. There have been some nice glides this weekend about Broman in love ...... 😉😍 but I'm bouncing on, because it's a fantastic feeling.

Visby


Buffén på fredagen



Wickans barnbarn BÄst i rasen




Mitt fårskinnsfäll som jag köpte

Broman klar för middag

Lammracks 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt