I'm so happy .... My life took twist turn

I onsdags var jag på mitt nya jobb, för att titta på skolan, ordna anställningspapper, få schema, och få information om mitt arbete ......det känns så fantastiskt bra. Det känns som om jag kommit hem igen och det skall bli underbart att få jobba med Jan igen, My soulmate...... Tänk att få ha sin soulmate som rektor och chef, det kan inte bli bättre. 
När jag kom hem igen så var det olidligt varmt. Termometern visade 34,6 i skuggan och när jag kom in i lägenheten kändes den sval, men det visade sig att det var 27 grader. Inte en chans att jag gick ut på balkongen. Vid 17.40 gick jag till Rebecca, de har klimatanläggning ...och vi åt en god omelett och ett gott glas vin. Jag gick hem 1,5 timme senare och hade med mig plommon som jag skall göra chutny av. Avslutade kvällen med ett alldeles för långt samtal med min "kille". Rebecca höll på att dö, när jag sa till henne att nästa helg kommer min kille hit.....Mamma!! Kille!! Är ni fjortisar, hallå....
Men nu är det så att han är min kille och ...ok, jag är en förälskad tonåring och det känns underbart.
Riktigt underbart att vara förälskad igen och i en helt underbar man. Han har alla de kvalitéer som som jag uppskattar.....uppmärksam, mjuk, romantisk, bryr sig om sitt utseende och uppskattar det vackra här livet....och det är jag inte van vid att män sätter i främsta rummet. Hur som helst helt underbar och jag är glad över att jag varit så kräsen i 15 år och väntat ut att få möta denna person. MEN, jag tänker inte bli sambo eller dyligt i framtiden utan var och en bor på sitt håll....särbo. Jag är alldeles för mån om mitt fria liv..


Wednesday I was at my new job, looking at the school, arranging employment papers, getting a schedule, and getting information about my work ...... that feels so great. It feels like I have come home again and it will be wonderful to work with Jan again, My soulmate ...... Imagine having your soulmate as principal and boss, it can not be better.
When I got home again it was incredibly hot. The thermometer showed 34.6 in the shade and when I got into the apartment it felt cool, but it turned out it was 27 degrees. No chance I went out on the balcony. At 17.40 I went to Rebecca, they have air conditioning ... and we ate a good omelette and a good glass of wine. I went home 1.5 hours later and brought me plums to make chutny off. Closed the evening with a far too long conversation with my "guy". Rebecca was dying when I told her that next weekend my guy will come here ..... Mommy !! Boy!! Are you fourteen, hello ....
But now it's like he's my guy and ... okay, I'm a in love tonight and it feels wonderful.
Really wonderful to be in love again and in a very wonderful man. He has all the qualities that I estimate a man has ... attentive, soft, romantic, cares about his appearance and appreciates the beauty of this life .... and I'm not used to the fact that men are in the forefront. Anyway absolutely wonderful and I'm glad I was so picky for 15 years and expected to meet this person. BUT, I do not intend to be cohabiting or dying in the future, but everybody lives in their own place .... särbo. I'm too much about my free life ..life .... and I'm not used to the fact that men are in the forefront. Anyway absolutely wonderful and I'm glad I was so picky for 15 years and expected to meet this person. BUT, I do not intend to be a"Wife" or somthing like that in the future, we  lives in ours  own place .... särbo. I'm too much about my free life ..
Tillbaka till min gamla frisyr



Martins fantastiskt goda omelett

Mina nya skor

Lite nyttig mat

Comments

Unknown said…
Härligt Gertie! Njut av ditt nya liv.

Popular posts from this blog

Skåne runt