Back to Hässleholm

Nu är jag på tåget igen, men denna gång mot Hässleholm och det känns mindre roligt. Tiden går alldeles för fort. På torsdagkvällen käkade vi danska smörrebröd, som var fantastiskt goda.
 På fredagen kom min kusin Effie på besök. Erik var på sitt jobb i Köpenhamn. Jag var lite orolig för att det skulle bli storm så färjorna skulle ställas in, men det var bara under 1-2 timmar som det blåste kraftigt. Effie och jag käkade var en smörrebröd och en god öl och lite vin och hade en trevlig eftermiddag. Effie hade gått innan Erik kom, eftersom han var lite sen pga en olycka som hänt på tågsträckan... Jag hade en fisksoppa och vitlöksbröd klart när han kom hem. 
På lördagen var vi ute på stan och shoppade, sen gick vi hem och såg på filmen "allt eller inget"
Efter en skön helg i Helsingborg känns det lite vemodigt att resa hem och jobba igen, men det är kanske bara fyra dagar tills vi ses igen. Imorgon kommer Wickans dotter, Kajsa till mig. Hon skall vara hos mig i 10 dagar, när husse och matte är på semester i Turkiet, så nu får jag ta långa promenader igen utöver mina träningspass . Jag har haft lite träningsvärk i låren men känner mig ok nu igen.

Now I'm on the train again, but this time against Hässleholm and it feels less fun. Time is going too fast. We had some delicious Danish sandwich on Thursday evening.
On Friday, my cousin Effie came to visit. Erik was at his job in Copenhagen. I was a little worried that there would be a storm so the ferries would be set up, but it was only for 1-2 hours as it blew heavily. Effie and I had  a sandwich and a good beer and some wine and had a nice afternoon. Effie had gone before Erik came because he was a little late due to an accident that happened on the train line ... I had a fish soup and garlic bread when he got home.
After a nice weekend in Helsingborg it feels a bit wary to go home and work again, but maybe only four days until we see again. Tomorrow, Wickan's daughter, Kajsa, will come to me. She will be with me for 10 days when husse and matte are on holiday in Turkey, so now I can take long walks again in addition to my workout. I have had a little pain in my thighs but feel ok now again 



 Danska smörrebröd

My rescue kit

Kusinen på besök

God oxfilé och grönpepparsås efter en kantarellmacka

Full Monty...the movie 

Our brunch 

Comments

Popular posts from this blog

Skåne runt